דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם מפותח יותר…

עולם מפותח יותר…

חוקרים של הפרויקט "Our World in Data" מוכיחים במספרים, שבמאתיים השנים האחרונות התרחשו בעולם שינויים משמעותיים לטובה. למשל, בתחילת המאה ה – 19 יותר מ – 94% מתושבי כדור הארץ היו עניים, אבל לפי אמות המידה המודרניות, המספר הזה מהווה 9.6% מהאנושות. כל אדם עשירי מעל גיל 15 ידע לקרוא, ואילו היום 85% מבני האדם יודעים קרוא וכתוב. לפני 200 שנה 43% מהתינוקות הנולדים חיו עד גיל 5, ואילו כיום מדד תמותת ילדים בעולם ירד ל – 4%   (goo.gl/83ehNA).

אכן, למדנו לדאוג לגופים שלנו ואנו משיגים הצלחות עצומות בתחום זה. אולם, מה שמתרחש עם הגוף, זה עדיין לא מה שמתרחש עם האדם. בעבר בני אדם ניהלו מאבק קיומי יום יום, ולעיתים רחוקות יותר שאלו את עצמם על משמעות החיים. היום, במדינות מפותחות, מבטיחים למעשה לכל אחד צרכים פיזיים מינימליים, עולה השאלה אם כך "בשביל מה אני קיים?".

ותשובה אין.

עם הזמן השאלה הזאת מתחילה לעצבן אנשים אחדים. כמה שלא תברח ממנה, כמה שלא תטשטש, הריקנות בכל מקרה נותנת תזכורת על עצמה, הרי מאחוריה אין חוסר הבנה אלא הבעיה של כל האנושות, היעדר משמעות ביסודה.

לכן, למרות שהחיים הופכים להיות קלים יותר, הם גם נעשים קשים יותר. אחרי הכול באופן ניסתר, בתת מודע אנחנו נושאים בתוכנו את הנטל של אי הסכמה, של חוסר ביסוד של תפיסת העולם.

אפשר כמובן להתרברב במדדים סטטיסטיים, אבל הלכה למעשה אנחנו הופכים להיות בודדים יותר, אפילו במשפחה, פחות ופחות באים במגע זה עם זה. סביב כל אחד יש ואקום. במקום אושר ושגשוג משותף, אנחנו סוחבים את עצמנו בכבדות בחשכה, בין הצללים. מבחינה גשמית אנחנו מתעשרים, מבחינה רוחנית, נהיים יותר ויותר עניים.

דווקא בגלל זה בני אדם הפסיקו להאמין בעתיד טוב יותר, למרות העלייה ברמת החיים. לא במקרה חלקם של האופטימיסטים ירד מתחת ל – 10%.

למרבה הצער, לא כולם מבינים ותופסים שהאשמה היא בחוסר משמעות. אבל מתישהו השאלה הזאת תהפוך להיות נוקבת וחדה עבור כל אחד: "בשביל מה כל זה? בשביל מה אני חי?" ואז אנשים ישמעו את מה שחכמת הקבלה מדברת עליו, לומדת וחוקרת את מערכת ההנהגה העליונה. מפני שאין תשובה אחרת, כל השאר, אלה רק תירוצים ודחיות.

כך השאלה על חוסר ערך של החיים והעדר מטרה, מובילים אותנו להבנה ריאלית והתפתחות. כאשר נחדור לעומק המערכת העליונה ונתחיל באופן מודע לפעול עמה בהדדיות, החיים שלנו באמת ייהפכו ליצירתיים. נשתתף באופן פעיל בהתפתחות עצמית, ונהפוך להיות מבריות בודדות קטנות ואומללות לבריות גדולות, נצחיות ומושלמות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 30.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest