עולם מדומה

שאלה: למה המציאות שלנו נקראת "מציאות מדומה", ואילו המציאות הרוחנית נקראת "מציאות נסתרת"?

תשובתי: מפני שאת המציאות שלנו איננו תופסים באותם הכלים, החושים, בהם אפשר להרגיש את העולם הרוחני. במציאות שלנו, במילים שלנו, איננו יכולים לתאר דבר מהעולם האמיתי, הרוחני.

נשאלת השאלה: האם המציאות שלנו היא ענף מהשורש העליון? לא. אז איך זה יכול להיות שהיא קיימת? היא לא קיימת, היא מדומה. לכן היא נקראת המציאות המדומה, שאין לה שום קשר עם העולם העליון. אז האם כל מה שאני עושה בעולם הזה, כל המאמצים שלי משפיעים על העולם העליון? אנחנו משפיעים על העליון רק אם על ידי הנקודה שבלב שלנו אנחנו רוצים להיות שייכים לסולם הרוחני, לגילויים, מתוך הנקודה שבלב, אבל לא במה שמתגלה בחמשת החושים הבהמיים שלנו. אז האם יש איזה שהוא קשר בין כל הפעולות והמצוות שאנחנו עושים בעולם הזה לרוחניות? לא, זה הרי העולם המדומה.

כל המדרגות הרוחניות קיימות והן כולן נכללות בעולם אין סוף, ואילו העולם הזה פשוט נעלם, אין לו שום קיום. הוא קיים רק אם ישנה הנקודה שבלב, ממנה אנחנו נכנסים לסולם הרוחניות. וכל היתר נקרא קיום בהמי, כמו שנאמר: "כולם כבהמות נדמו". לכן לעולם שלנו אין שום ערך מלבד העבודה בנקודה שבלב, כדי להעביר אותה דרך המחסום ולהכניס אותה לתוך הסולם הרוחני. ולכן העולם קיים רק עבור מי שמבצע ומממש את זה.

שאלה: אם העולם הזה לא קיים והוא דמיוני, אז למה קיימים עולמות עליונים שעליהם אנחנו שומעים בעולם המדומה שלנו?

תשובתי: ישנה מציאות אמיתית, שקיימת, וישנה מציאות מדומה, שקיימת כלפי האדם שנמצא בחלום. מה ההבדל בין זה לזה? זו שאלה… למה החלום זו לא מציאות אמיתית? למה עכשיו אני לא נמצא בחלום? מי יוכיח לי שלא? יכול להיות שעכשיו אני ישֵן, עוד מעט יצלצל השעון המעורר ואני אגלה שעוד לא קמתי לשיעור?

לכן, עד שלא ניכנס לעולם הרוחני, עד ש"השעון לא יצלצל", לא נדע האם אנחנו נמצאים בעולם המדומה או לא. כשאנחנו נתחיל לגלות את העולם הרוחני, לאחר שנתעורר מ"השינה", מ"החלום", אז נראה ש"היינו כחולמים".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 2.9.2015

 

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/J7VcI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest