דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבור מי צריך להתפלל

עבור מי צריך להתפלל

שאלה: למה צריך להתפלל רק עבור משתתפי הקבוצה הרוחנית שלך ולא עבור כל האנושות? האם זה אינו גילוי של האגו הגדול ביותר?

תשובתי: לא. בקבוצה אנחנו מתפללים עבור האיחוד שלנו, שנתעלה מעל לאגו שלנו. איני יכול להתפלל עבור האנושות כולה, מפני שכל אחד צריך להשקיע את הכוחות שלו לעלייה מעל האגו. לכן, כל מה שאנחנו עושים עם יתר האנושות, זה משתדלים להפיץ את שיטת התיקון. והלאה, זו הבחירה החופשית של כל אחד. במילים אחרות, אני פועל לטובת כל האנושות כך שהיא תגיע לתיקון. אבל איני יכול להתפלל עבורה.

תפילה, זו פעולה רוחנית ולא בקשה אוטומטית עבור מישהו. תפילה, זו העלאה של רצונות מיוחדים שמעוררים ומזמינים פעולות מסוימות בעולם העליון, שלאחריהן מגיעה תגובה, תשובה. באופן כזה, איני יכול לבקש עבור אדם אחר מחוץ לקבוצה, מפני שלא יהיה לו את הרצון הזה, וזה אומר שגם לא תהיה לו אפשרות לקבל תשובה.

לכן, ברמה הגשמית נשאר לנו רק להפיץ, וכל השאר כבר תלוי בבני אדם עצמם. לכל אחד מהם בחירה חופשית משלו, ואיננו יכולים לעשות שום דבר בכפייה. איך אני יכול לבקש עבור אחרים, שישתנה אצלם משהו? עליהם לבקש בעצמם. אחרת בשביל מה הבורא נותן להם את המצבים שהם עוברים? כדי להזמין בהם תגובה נכונה ובסופו של דבר להביא אותם להידמות לו.

שאלה: האם אין בכך סכנה להינעל בתוכי?

תשובתי: לא. אנחנו ננעלים בתוך העשירייה שלנו כדי ליצור ממנה קבוצה רצינית מאוד, חלק פעיל של כל האנושות. ואילו בהפצה אנחנו יוצאים להמונים. הספרים שלנו, השיעורים, ההרצאות, התרגומים מורים על כך שאנחנו מוסרים את עצמנו לכולם ללא שום חשבונות.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 2.4.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest