עבודה דו צדדית

כנס בלוס אנג'לס. שיעור מס' 4.

הקשר שלנו אחד עם השני מסמל, שאנחנו כורתים ברית שדורשת מאיתנו דאגה כללית לכל הקבוצה, או בינתיים, לפחות לעשירייה שלנו.

לפי הקריטריון הזה אני יכול לבדוק האם אני מתנתק מהדאגה הזאת או לא? האם אני כל הזמן חושב עליה או לא? עד כמה אני נמשך אליה ומחזיק את המחשבות שלי עליה, וזה מראה איפה אני נמצא.

הודות לזה שאנחנו יכולים לבצע פעולות גשמיות בתוך קבוצה קטנה (עשירייה), העבודה הרוחנית הופכת לעבודה גשמית פשוטה, שנראית לעין ונגישה לבירור, ניתוח ובדיקה. אני יכול לספור כמה פעמים ביום חשבתי על החברים, איך דאגתי להם, כיצד העליתי את מצב רוחם, נתתי התרוממות והתפעלות מהמטרה, הזנתי אותם בביטחון ובשמחה.

אני צריך לבדוק את עצמי, עד כמה אני תואם לעיקרון: "סוף מעשה במחשבה תחילה". המצב הסופי זה להתחבר עם הבורא, ולשם כך אני מתחבר עכשיו עם החברים. לכן, אני צריך לבדוק, האם אני באמת חושב על החיבור שלי עם הבורא או ששכחתי אותו לגמרי?

אם אני שוכח על הבורא, אז כל החיבור שלי עם העשירייה הוא לא טוב. הוא לא מביא כלום מלבד נזק. זה יהיה חיבור אגואיסטי רגיל, שאין בו שום רוחניות, כמו בין אוהדי כדורגל או יחידה קרבית צבאית.

לכן אני צריך לדאוג לזה לפחות בלדבר על כך, אם בינתיים אין לי רגשות. אני חייב להזכיר לעצמי שאני מתכונן להתחבר עם החברים כדי להשיג דבקות עם הבורא. זה אומר, שאני מתחבר כדי להשיג את התכונה של השפעה שלמה.

ולכן כבר עכשיו, מראש, אני מראה לחברים עד כמה אני רוצה את זה. אני מוכן להשקיע בהם כוחות רבים: לעורר ולשרת אותם, אני מוכן לעשות עבורם הכול, העיקר להגיע לבורא.

מצד שני, אני יכול לפנות לבורא עם הבקשה לעזור לי לעבוד עם החברים, כדי שאוכל לעזור להם, לחבר ולהעלות אותם. כי ברור, שלי עצמי אין לזה כוחות, אני יכול רק לבקש עבור החברים.

כלומר, זאת עבודה דו צדדית: דרך הקבוצה לבורא, ומהבורא לקבוצה. בעבודה דרך הקבוצה לבורא, אני הוא התחתון, והקבוצה עבורי זו מדרגה עליונה, והבורא הוא עלי עליון. ההבדל הוא, מי משמש כצינור המקשר, המעביר.

אם אני רוצה דרך הקבוצה להגיע לבורא, אז הקבוצה משמשת עבורי צינור שקושר אותי עם הבורא. ואם אני לוקח מהבורא כוחות כדי להשפיע על הקבוצה, אז אני הוא אותו צינור שקושר את הקבוצה עם הבורא.

אני צריך כל הזמן לתאר לעצמי את הסכימה הזאת, כדי לראות בצורה כמה שיותר נכונה ומדויקת איפה אני נמצא, במיוחד בזמן הלימוד.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בלוס אנג'לס, 01.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לעורר את הבורא?
קבוצה ועשיריות
בזכות הברית והעזרה ההדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest