דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יוסף"

סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יוסף"

המהות של השיטה הקבלית היא לעבוד נכון עם האגו הגדל בתוכנו בעזרת "קו ימין" אלטרואיסטי, ויחד עם זה לעלות במדרגות של העולמות הרוחניים. לכן, השלב הבא של ההתפתחות הרוחנית הוא התגלות של האגו הענק בתוכנו.

נשאלת השאלה, מאיפה יופיע אותו האגו הגדול שיעלה אותנו עד לדרגת הבורא?

אם הוא היה מופיע בשלבים הראשונים של ההתהוות הרוחנית, אז אנחנו בתת מודע לא היינו יכולים לעבוד איתו והיינו בורחים מהמדרגה שלנו. לכן, שקיעה בתוך האגו וגדילתו הפנימית נעשית בהדרגה. כזאת התקרבות הדרגתית עם האגו, שמתגלה בסופו של דבר בכל הריקנות השחורה הענקית שלו ובכוח הבולע הכול, מתואר בסיפור על יוסף ואחיו.

בהתחלה, האגו הקטן והלא מזיק של האחים שקינאו באביהם ליוסף, גדל למחלוקות גדולות מאוד שנקראות "מצרים". מצרים (מיץ רע) מסמל "ריכוז הרע".

מצד אחד, זה לא נראה להם כל כך נורא, אבל מצד שני, צצה אצלם בעיה: אם הם לא יתקרבו לרע, לא יקלטו אותו לתוכם וכביכול "יסתמו" את חילוקי הדעות ביניהם, הם לא יוכלו להתקדם הלאה. לכן בתורה נאמר, שבארץ ישראל מתחיל הרעב.

אז מה לעשות, כי ללא האגו אין להם שום אפשרות להתקדם בהתפתחות הרוחנית? כך מתחילה להתגלות בהם הנחיצות בגדילת האגו ובמימושו הנכון. לכן הם שוקעים ב"מצרים", שזה לטובתם, זה מזין ומעורר אותם.

יתרה מזה, אביהם, יעקב, נכנס בעצמו למצב הזה, בכך שמבין, שזהו "קו אמצעי" שבלעדיו אי אפשר להתקדם קדימה וצריך להצטייד באגו גדול כדי לעבוד עליו אחר כך. צבירת האגו נקראת "שבע השנים הטובות".

בתקופה הזאת האגו נראה להם מושך מאוד, מפני שהוא לא מראה שהוא נגד הדרך הרוחנית. החיים בשבי האגו מצטיירים להם כמתוקים, כטובים, כמובנים, הם הופכים להיות עבדים שלו.

במשך הזמן הזה ישראל מתפתח, גדל, מתרבה, כלומר השיטה של השימוש הנכון וההנהגה הנכונה באגו בשבע השנים הראשונות, מניבה פירות גדולים מאוד. כי האגו, כחלק מהטבע הנשי, תחילה כנוע כלפיהם: "תשתמשו בי ותלכו קדימה".

אבל לאחר שבשבע השנים הטובות הם ספגו בתוכם את כל האגו במלואו, הקליטה שלו בתוכם הסתיימה. כי שבע שנים, זו מדרגה שלמה חג"ת נהי"ם, שבע התכונות העליונות שאפשר לספוג בתוכנו בעזרת התפתחות האגו.

עכשיו מתחילה עלייה למדרגה הבאה. אבל איך לעבוד בצורה נכונה עם האגו, כדי לעלות ולהיכנס לתוכה? וכאן הם חווים נקודת מפנה, שבירה מעניינת מאוד, שבע השנים הטובות מתחלפות בשבע השנים הרעות.

הם מתחילים לעבור את הכרת הרע שבאגו. כל מה שהם לכאורה הרוויחו מקודם, למעשה זו ריקנות מוחלטת. הכרת הרע גם כן נמשכת שבע שנים, כי אלה הן אותן מדרגות חג"ת נהי"ם. ובכל אחת מהן חייבים להכיר בכך, שזה כל הזמן נותן תוצאות שליליות.

לכן לקראת סוף שבע השנים הרעות הם מגיעים לתכונה האחרונה, הכי אגואיסטית, "מלכות". וכאן הם כבר חייבים לעבור מכות רציניות, עשר מכות מצרים, כדי לוותר על השימוש הקודם של האגו.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 1, 15.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יעקב"
סיפורים קצרים. התפתחות קבוצת אברהם: "יצחק"
סיפורים קצרים. המקור של השיטות הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest