דף הבית / המשבר ופתרונו / סוף עידן הניאו-ליברליזם

סוף עידן הניאו-ליברליזם

כלכלת העולם הגיעה לנקודת אל-חזור, עלינו להבין שהפתרון לא נמצא בהחזרת כוח הייצור למדינות המפותחות, אלא מהות העבודה צריכה להשתנות, האנשים צריכים לעבוד בחינוך האדם והחברה. אי אפשר להשפיע על השלום בעולם, השלום בחברה, איכות החיים, רמת החיים והרגשת השובע מהחיים, בעזרת עושר חומרי, כולם כבר שבעים מזה יתר על המידה. עלינו לחזק רק ערכים רוחניים ואז נגיע להצלחה רבה, שפע, רוגע ושלום בעולם. זוהי ה"תעשייה" החדשה, ״תעשייה״ רוחנית וחשובה מאוד, ובלעדיה לא יהיה מנוס ממלחמת עולם. אי אפשר להרגיע בדרך אחרת מסות של בני אדם שיישארו מחוסרי עבודה. בכל מקרה יהיה צורך לספק להם הכנסה מינימלית, אבל גם כשתסופק להם הכנסה, בזמנם הפנוי הם יעוררו מהומות והפרות סדר בכל רחבי העולם, לכן חייבים לתת להם חינוך אינטגרלי. זוהי עבודה גדולה שעליה להתבצע בכל העולם.

בעולם אין בעיה של מחסור במזון וביגוד, יש בעיה רק ביחסים בין בני האדם, ובזמננו זה מתגלה בבירור. לא במקרה הסוציאליסט סנדלר נהיה פתאום פופולרי בארה״ב. גם גישתו הפנימית של טראמפ היא "פרו-סוציאליסטית", והיא מסתמנת כמגמה מודרנית חדשה בהתחשב בכמות האנשים שתומכים בה. בוודאי שהכול יכול להשתנות מאוד כשטראמפ יקבל את השלטון באופן ממשי, אבל הגישה שלו שמכוונת לשינוי החברה ולשיפור היחסים הבינלאומיים, משמחת מאוד ביחס למגמת התפתחות האנושות.

עם גישתם של קלינטון ואובמה העולם היה מתקדם בדרך ייסורים, מפני שכבר החלה להבשיל מלחמת עולם שלישית שהייתה בלתי נמנעת. היחסים בין ארה״ב לרוסיה התקלקלו, התעורר תוהו ובוהו במזרח התיכון, וארה״ב הפסיקה לתמוך בישראל ופתחה דלת למהגרים מוסלמים בלתי חוקיים. בנוסף, האליטה הפיננסית קיבלה אישור להרוויח מפעולות הונאה בבורסה ללא שום גבולות, בעשיית כסף מכסף. במקום עוצמה תעשייתית, הבנקים שמדפיסים כסף בעצם קיבלו לידיהם את השלטון בארה״ב. אנשים מבינים שהבועה הפיננסית הזאת צריכה להתפוצץ מתישהו, שחייבים לשים סוף לפער ההולך וגדל בחברה, שבה אחדים מתעשרים יותר ויותר ואחרים נהיים עניים יותר ויותר.

בעבר ארה״ב היתה מאוכלסת על ידי "מעמד הביניים", שבאמת הייתה לו רמת חיים של מעמד ביניים, הייתה לו אפשרות להשיג עבודה, לקנות בית, רכב, ביטוח, לתת חינוך לילדים. אבל היום הכול הרוס, מפעלים נסגרו והייצור עבר לסין מפני שזה משתלם יותר לבעל המפעל. זה כבר נעשה ולא ניתן לחזור אל העבר, אבל חייבים לחשוב מה לעשות עם כל האנשים שנותרו ללא עבודה.

המערכת הפיננסית הנקראת "ניאו-ליברליזם" שקיימת היום בארה״ב ובכל העולם חייבת להתחלף, והחברה צריכה להגיע למצב חדש. למרבה הצער, היהודים האמריקאים רואים בינתיים רק דולרים ולא מבינים שמאחוריהם כבר אין כלום מלבד ריקנות. אי אפשר להמשיך להתקדם בדרך הזאת, ניאו-ליברליות פיננסית הורסת את המדינה. ארה"ב היא כבר לא אותה המדינה שהייתה פעם, והמדיניות הפיננסית של השנים האחרונות היא הסיבה לכך. מנקודת מבטה של ההנהגה העליונה אין דרך אחרת, אם יהודי אמריקה לא יחזרו חזרה לישראל ולשורשים היהודיים שלהם, אז הטבע ידחוף אותם בדרך ייסורים. אני חייב להזהיר אותם, לכן אני תומך בגישה של טראמפ ומקווה לשינויים טובים.

מתוך שיחה על המצב השוטף בעולם, 18.11.2016

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest