דף הבית / אהבה / סוד האושר שלנו

סוד האושר שלנו

היופי האמיתי של החיים, החום, האהבה, התמיכה, הרגשת הביטחון, כל זה מגיע לנו מאימא, אחר כך, מהמשפחה, אחר כך מהקרובים, ואחר כך מהסביבה, שאותה אנחנו בונים בעצמנו. אנחנו מחזקים את הסביבה הזאת, בכך שמתמזגים בה בהיותנו זוגות צעירים, ומספקים אותה לילדים שלנו.

כל הדורות, הסבים והסבתות, האבות והאימהות, הבנים והנכדים, מתקשרים ביניהם, וביחד יוצרים "אריג" של הסכמה כללית. כך אנחנו מגיעים לאחדות, להרגשת שלמות והרמוניה, שמשחררות אותנו מכל הצרות והבעיות. יתרה מכך, זה מאפשר לנו להבין איך לבנות בצורה נכונה את כל החברה האנושית, במדינה ובעולם.

ביצירת משפחה הרמונית אני רואה את הבראתו של האדם. וכדי לשתול את הזרע הזה, צריכה להיות קרקע פורייה, סביבה דואגת ואוהבת. אז בואו כולם נתחיל "לעבּד את האדמה", ללמוד איך לבנות חברה שבה יהיה לנו טוב, שעליה אפשר להישען כדי ליצור משפחות חזקות ולתמוך הדדית זה בזה.

כאן אנחנו נמצא הכול: ביטחון בהווה ובעתיד, בריאות, חינוך והשכלה, תרבות, יחסים טובים. כאן לכולם יהיה טוב ושמח. כי צורה כזאת של שיתוף הדדי אנושי היא הכי קרובה לטבע.

המשפחה באופן הדוק ביותר נצמדת לנקודה המרכזית שממנה נוצרנו, כדי להפוך להיות בני אדם ולבנות בעצמנו את המעגלים האחרים, יותר ויותר רחבים, החובקים, בסופו של דבר, את כל העולם.

דווקא בצורה כזאת אנחנו נצליח להתמודד עם כל האתגרים של המציאות הקיימת, הבראת המשפחה תעורר אותנו לשנות גם את התחומים האחרים. אנחנו נתחיל סוף כל סוף לבוא במגע בין הנשמות, לחייך זה לזה בלבבות ואז נתחיל לחיות מחדש. קשר נכון עם אדם אהוב יעזור לכל אחד למתוח חוטים גם אל האחרים.

ללא זה, אנחנו פגומים. ולכן אני מאחל לכולם להימנע מגניבה, לא "לגנוב" זה מזה את אותו החום שפעם אימא נתנה לנו במתנה. אנחנו יכולים לשמור על האש הבוערת באח שתחמם את השותף לחיים, את הילדים, האנשים הקרובים והרחוקים, ללא יוצא מהכלל. כאן מונח הסוד של האושר המשותף שלנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 213, 22.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה במאה ה – 21: החידוש
המשפחה כמרכז הבריאה
מבט על המשפחה מהגובה של הטבע הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest