דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / סודות הפרה האדומה

סודות הפרה האדומה

"וידבר ה' אל משה ואל אהרן לאמר: זאת חקת התורה אשר צוה ה' לאמר דבר אל בני ישראל ויקחו אליך פרה אדמה תמימה אשר אין בה מום אשר לא עלה עליה עול: ונתתם אתה אל אלעזר הכהן והוציא אתה אל מחוץ למחנה ושחט אתה לפניו" (חקת, י"ט, א'-ג').

כל הרצונות של האדם נמצאים בין תכונות הקבלה וההשפעה, בעזרתן הוא יכול לתקן את עצמו. כשהאדם רוצה למלאות את עצמו במודע, בתת-מודע או שלא במודע, הוא לוקח מעט רצונות מהתכונה האגואיסטית של הקבלה ומשתמש בהן בכוונה על מנת להשפיע. דווקא את שתי התכונות האלה מגלמת הפּרה: קבלה (בשר) והשפעה (חלב). היא קולטת לתוכה מספוא, ובסופו של דבר נותנת חלב, כלומר מקבלת בכוונה על מנת להשפיע. קבלה בכוונה על מנת להשפיע זו תכונת המלכות (רצון) שעולה לבינה וקיימת שם. ולרדת למקומה שלה, היא יכולה רק במידה שבה היא קיבלה מבינה את תכונת ההשפעה ובדרגה שלה היא כבר יכולה להשתמש בה.

שאלה: למה מדובר על פרה אדומה?

תשובתי: הצבע האדום מסמל תערובת של תכונות המלכות והבינה, לבן ואדום. מה זה אומר "פרה אדומה"? קיימות בה תכונות של "דין". וכשאלעזר הכוהן שוחט ושורף אותה, כלומר משמיד לגמרי את הבחינה האגואיסטית, אז באמת אפשר לקבל ממנה את תכונת ההשפעה.

שאלה: למה היא צריכה להיות ללא מום?

תשובתי: אסור להקריב קורבן שיש בו מום. קורבן נקרא כל רצון של אדם, שמרגע זה ואילך הוא רוצה להשתמש בו רק כדי לשרת אחרים, בכוונה על מנת להשפיע. לכן הוא חייב להיות טהור לחלוטין, כדי לעבוד בכוונה על מנת להשפיע. נאמר, שעל הפרה אף פעם "לא עלה עליה עול", כלומר לא השתמשו בה בצורה רעה. מלכות זה רצון שעולה לבינה, שלא השתתפה בשום פעולות. אתה מגלה וחוקר אותו, ומבין שאתה יכול לתקנו. לכן הוא עולה לתכונת ההשפעה וכבר עובד איתה.

שאלה: האם המסורת לא לערבב מוצרי חלב ובשר נובעת דווקא מזה שחלב מסמל את תכונת ההשפעה, ובשר מסמל את תכונת הקבלה?

תשובתי: כן, אסור לערבב תכונות השפעה וקבלה, זה לא טבעי. אבל אם אתה לוקח מהבינה רק את הכוונה שלה ולא את הפעולה עצמה, ומחבר אותה עם תכונת המלכות, אז אתה יכול להשתמש בהם. תצא לך פעולה של לקבל בכוונה על מנת להשפיע. לכן, כשהכול יתוקן, לא יהיו שום איסורים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest