דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשחק כאילו העולם טוב?

נשחק כאילו העולם טוב?

שאלה: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, האם יש מקום למשחק בין גבר ואישה?

תשובתי: אני משחק כאילו אני טוב יותר, מתוך כוונה שזה באמת יתקיים. זהו משחק במובן הרוחני. אפילו בדרגת החי והצומח ובמיוחד בדרגת האדם, במחשבות וברצונות, כשמישהו רוצה לגדול, כלומר להיות טוב יותר – הוא משחק בזה. כך הוא מזמין "אנרגיה", אור מקיף ממדרגה עליונה יותר, ועולה אליה, עובר למצב חדש, מתוקן יותר.

שאלה: אם כך, כיצד צריך לשחק במשפחה?

תשובה: צריך לשחק כאילו המשפחה מתוקנת: לא להתווכח, אלא לכסות את כל הרע. כתוב: "על כל פשעים תכסה אהבה". אל תנסה לתקן את הפשעים. תכסה אותם.

שאלה: ומה עם הכרת הרע?

תשובה: בשביל מה? האם אתה יכול לתקן אותו? אין מצווה לגלות את הרע. הוא יתגלה בעצמו אם תימשך לטוב. אנחנו משתוקקים לחיבור הרוחני ואז מתגלה לנו הרע, כחלק הלא-מתוקן עדיין של המדרגה הבאה. ואז אנחנו מתקנים אותו. כך גם בגשמיות: בשביל מה לעורר דברים רעים? היום זאת הבעיה של כל העולם. בואו נשחק כאילו העולם טוב, ובכך נמשוך מלמעלה את הכוחות שיתקנו אותנו. ואז העולם באמת יהיה טוב. כך צריך לנהוג במשפחה, עם האישה, עם הילדים, בכל מקום. אך בצורה הכרתית, מתוך הבנת העיקרון שלפיו אנחנו פועלים.

שאלה: אך מה עושים אם יש בעיות שחייבים לפתור?

תשובה: אנחנו פותרים אותן, אך לא באותה הדרגה שבה מתגלות עכשיו השנאה והאהבה. אנחנו "הולכים הצידה", רושמים את הבעיות, מסדרים אותן. העיקר להוציא אותן מחוץ ליחסים בינינו ולהעביר אותן לסוג של סיבוכים צדדיים שזקוקים לפיתרון.

ובינינו אנחנו משחקים רק בטוב. "משחקים" במובן של: רוצים שכך יהיה. כל הזמן מתגלים לנו קלקולים, פגמים, ואנחנו בונים את עצמנו מעליהם עוד ועוד. כך האהבה מכסה את הפשעים. לא יכולה להיות אהבה אם אין מלכתחילה חיכוכים. לפעמים האנשים אפילו רוצים להרגיש את החיכוכים הללו כדי לגלות אהבה עוד יותר גדולה. אחד לא יכול להתקיים בלי השני.

אך הגישה הנכונה אינה משתנה: כל הזמן תמשוך את עצמך לחיבור. אל תנסה לגנוב משהו כדי לגלות שאתה גנב, ואחר כך תתחיל לתקן את עצמך. כל ה"מצוות", כלומר הציוויים הרוחניים, תמיד מכוונים לטוב ובדרך אליו מתגלה חלק מהרע.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גברים ונשים: שני עולמות
משרד החינוך נח
משפחה רוחנית

One comment

  1. שלום לרב ד"ר מיכאל לייטמן שמי דנה ולאחר שקראתי את המאמר שלך "נשחק כאילו העולם טוב" נשמע לי נורא תמים ולא בר השגה כי אני ובעלי לא מפסיקים לריב אני הגעתי למצב שאני ממש מרגישה שהקשר לא בריא לנו לא לי ולא לו ובמיוחד לא לילדים הייתי כן רוצה להמשיך איתו ולגדל ילדים ובית לתפארת אך זה נראה לי בלתי אפשרי במצב שבו אנו נמצאים לכן שאלתי היא האם בכל זוגיות אפשר לפרוח או שלפעמים עדיף פשוט לוותר ולחיות לבד??? אודה לך אם תוכל להגיב תודה מראש דנה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest