דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / מתכונן לכנס כמו לכניסה לקודש הקודשים

מתכונן לכנס כמו לכניסה לקודש הקודשים

לפיכך מתחייב הלומד טרם הלימוד להתחזק באמונת ה', כלומר שהוא הולך לקראת ההשפעה. הוא צריך להיות בטוח שהוא עשה את כל ההכנה הגשמית הדרושה שאותה הוא כן מסוגל לעשות. כי יש לו סביבה שהבורא סידר עבורו.

הבורא הביא את האדם לסביבה, ועכשיו הוא רק צריך להתחזק בה ולסדר יחסים נכונים עם החברים. ואז, בהתאם לזה יהיו לו כוחות לעשות לפחות את הפעולות הגשמיות, וזה כבר מספיק כדי לעורר את השפעת "האורות המקיפים". וכך הוא מתחיל לממש את עצמו בצורה נכונה.

אם האדם חושב לעצמו, בשביל מה הוא לומד, בשביל מה מגיע לשיעורים, קם בבוקר, אם הוא מציב לעצמו מטרה לרכוש במשך היום את "אור האמונה", כלומר את כוח ההשפעה, אז אין לך מצווה יותר גדולה מזה. בזה כבר כלול הכול, אין לנו יותר מה לרכוש במשך החיים האלה. למטרה הזאת אנחנו נבראנו, נוצרנו, ולזה אנו קיימים בעולם הזה, וכל החיים שלנו סובבים רק סביב זה.

הכול כבר מוכן ומחכה לנו. לכן ההכנה ללימוד זהו תנאי הכרחי כדי לקבל את כל מה שהוכן לנו. ואנחנו הגענו לשלב שבו חייבים לתת לזה תשומת לב, לכוון את כל הכוחות, המחשבה, ההתמדה שלנו רק לדבר הזה. אנחנו צריכים לראות את עצמנו מאוחדים סביב המטרה הזאת, בכך שמבינים שההכנה ללימוד וההכנה לכל פעולה ופעולה, בעצם קובעת את טיבה וגובהה של הפעולה עצמה, כלומר, אם תיצור השפעה חיובית או שלילית, תהיה לטובה או לרעה עבורנו.

כי אנחנו יכולים לבצע פעולה שנראית כביכול יפה מנקודת מבט גשמית, אבל אם היא מלווה בכוונה לא נכונה, אז טיב הפעולה יהיה הפוך. ידוע בהיסטוריה, שלפני חורבן בית המקדש החלו למכור את תפקיד הכוהן הגדול תמורת כסף. והאם הכוהן הגדול הזה עשה אחר כך משהו לא בסדר במובן הגשמי בזמן הטקס ביום הכיפורים? לא, הוא עשה הכול בצורה נכונה, אבל הכוונה שלו הייתה לקבל תמורת זה כבוד, תהילה, עושר, ולכן הוא היה נכנס לקודש הקודשים, ומת.

כלומר הכול נובע רק מתוך הכוונה. אנחנו כבר מוכנים ויכולים לעבוד על זה בצורה הכרתית מרוכזת, מיוחדת ומאוחדת, כולנו יחד, וזה יהיה כנושא וכמטרה העיקריים בכל רגע בחיים שלנו. איך אנחנו מנצלים כל רגע בצורה נכונה!

אנחנו כבר הגענו לנקודה כזאת, ובמיוחד עכשיו, כאשר אנחנו נמצאים לפני הכנס בסנט פטרבורג, ודרושות לנו פעולות כאלה שיביאו אותנו אליו עם הכוונה הנכונה. זה מאוד חשוב, זאת הערובה שלנו להצלחה.

לכן, כמו שכותב בעל הסולם: "מתחייב הלומד להתחזק בטרם הלימוד באמונת ה'". כלומר אנחנו מתחייבים להתחזק בהשתוקקות רק לכוח ההשפעה ההדדית בכל פעולה שבחיינו. וגם אם אנחנו צריכים לעשות איזה שהם דברים הכרחיים במשך היום, שלא שייכים ישירות להשגת המטרה הזאת, להשגת הכוח הרוחני, זה לא חשוב, מפני שכך מסודרים החיים שלנו. וגם פעולות כאלה, שרחוקות לגמרי מהתכלית, אנחנו בכל זאת צריכים לצרף להן כוונה, שבכל זאת עושים אותן כדי להגיע לאותו המצב. כל פעולה צריכה להיעשות רק במטרה להשיג את כוח ההשפעה כדי לצאת מהרצון הנוכחי ולהיכנס לרצון החדש.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 23.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה טובה, זו ערובה להצלחה
להצטייד בכוונה
כוונה זה אור חוזר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest