דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משמעות החיים היא לגלות את משמעותם

משמעות החיים היא לגלות את משמעותם

שאלה: האם פרט למטרה העיקרית, השגת העולם העליון, ישנן מטרות נעלות הקשורות לכישרונות ויכולות טבעיים, כל עוד האדם לא התפתח לצורך חיפוש העולם העליון?

תשובתי: לשם מה על האדם להסיח את דעתו למשהו, כדי להיות מוזיקאי גדול? נניח שאתחיל לתרגל נגינה בכלי מוזיקלי 12-14 שעות ביום כדי לנגן יפה. האם זו משמעות החיים שלי?!

מה אני משיג בזה? מילוי אגואיסטי עצום. מעריצים אותי, מכבדים אותי, מכירים אותי, אני מרוויח כסף, אני מופיע על הבמה, כולם קמים, מוחאים כפיים…

הערה: לא רק, אנשים שומעים את המוזיקה הזאת ומקבלים התרוממות.

התייחסותי: כן, אנשים בוכים מרוב התפעלות, זה נפלא, ומה הלאה? בסופו של דבר גם אני וגם המאזינים שלי נמות בשיבה טובה וכך הכול יסתיים. האם זו משמעות החיים?

ל"מלכודת" כזאת נופלים כולם. אבל ישנם אנשים, מקובלים, עם רצון עצום לדעת ולהשיג את מהות הקיום. הם לא מתפתים להסתפק בפחות מזה, ובהכרח חייבים להשיג את הבורא! משמעות החיים טמונה בהשגת המקור שממנו נובע הכול ולא פחות מזה.

שאלה: ומה למשל לגבי מדענים שהמציאו תרופות שעוזרות לאנשים להבריא והאנושות משתמשת בהן במשך דורות? האם אין בזה משמעות?

תשובתי: הם בסך הכול משפרים את החיים של האדם בדרגת החי. משמעות החיים לא יכולה להיות בעולמנו ואין מה לנבור בו! אנו רואים מי אנחנו וכיצד הכול מסתיים. בני אדם נולדים, חיים ומתים, וכך דור אחרי דור כל עוד האדמה נושאת אותנו אין שום דבר אחר. אז האם שווה לדבר על משמעות הקיום של החומר החלבוני על פני כוכב הלכת הזה?!

שאלה: האם כוונתך שמשמעות החיים היא לגלות את המשמעות הזאת? מקובלים אומרים שהיא מסתכמת בדבקות עם הבורא.

תשובתי: בוודאי, בחיים האלה, בעולם הזה! עליך להשיג את הבורא, לגלות אותו !בכך אתה משיג מצב של נצחיות ושלמות מבלי למות! מבלי לזהות את עצמך עם הגוף שנשאר כחלק שאין בו צורך לחלוטין, חלק שסיים את תפקידו. אתה מחויב להשיג זאת באופן ממשי, מדויק, כמו ילד שדוחף הכול לפה, מפני שרק לפי הטעם הוא יכול לקבוע מה הדבר הזה. לכן זה נקרא "טעמי תורה", "טעמי האור".

מתוך שיעור בשפה הרוסית: 28.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest