מסע בזמן

שאלה: אם ברוחניות לא קיים מושג הזמן, אז מה משמעות המילה היסטוריה בחכמת הקבלה?

תשובתי: כל מה שקורה בעולם הגשמי הוא תוצאה של שורשים עליונים היורדים לעולם שלנו, ולכן העולם שלנו מהווה השתקפות של אותם שורשים עליונים. במילים אחרות, במערכת העולמות העליונים בדרגה רוחנית מתגלים כל מיני כוחות, וההשתקפות הגשמית שלהם מתרחשת בחומר של העולם שלנו. לכן ההיסטוריה של האנושות מאפשרת לנו לספר על אירועים רוחניים, למרות שבפעולות הגשמיות אין שום רוחניות, הן משקפות שורשים רוחניים. באופן כזה, שפת הענפים של העולם שלנו מאפשרת לנו לדבר על תהליכים רוחניים.

בנוגע לזמן, אז מקובלים נמצאים במצב שבו הם יכולים "לטייל" בציר הזמן מתחילת הבריאה ועד סופה, פרט למצב אחד, את המצב הזה אפשר לתאר בצורה של נקודה. מצד אחד, זה מצב של אפס ומצד שני זה מצב של 100%. מהמצב הזה יורדת בהדרגה תחילת הבריאה וסופה וביניהם עובר ציר הזמן, מ – 0 ועד גמר התיקון, עד סוף 6000 שנה.

נניח שאני, כלומר הנשמה שלי, הפרצוף שלי, הגוף הרוחני (ראש, תוך, סוף) נמצא באמצע ציר הזמן, אם יש לי מסך על האגו, אז אני יכול "לטייל בזמן" לאן שאני רוצה אחורה או קדימה. כלומר, בעזרת מסך אני יכול לשנות ולעצב את האגו שלי להשפעה, לאהבה, לקשר, ולנוע בציר הזמן. הנקודה ההתחלתית של ציר הזמן זה חטאו של אדם, הנקודה הסופית זה ביאת המשיח. אני יכול להימצא, בשנת אלף מאדם או בכל נקודה אחרת.

מי לא היה רוצה "לטייל בזמן"? האנושות תמיד חלמה על כך! בעולם הרוחני יש אפשרות לעשות זאת אבל לא בעולם שלנו, למרות שאת התוצאה אפשר לראות גם כאן. בעל הסולם כותב על כך בספר "שמעתי", הוא כותב לדוגמה שאברהם אומר ליצחק כך וכך, מאיפה הוא יכול היה לדעת על מה דיברו אברהם ויצחק במדבר או במטע הזיתים? מקובל "מתלבש" במצב של אברהם וכך הוא מבין איזה מידע אברהם צריך להעביר עכשיו למצב הבא (ליצחק) ועליו הוא כותב.

שאלה: אי אפשר "לטייל בגוף"?

תשובתי: מה הכוונה בגוף? אתה מרגיש את התחושות הללו, אתה נמצא בהן, אתה מתלבש בהן. כאשר בעל הסולם קרא את הפירושים של חיים ויטאל לספר "עץ החיים" של האר"י שנכתבו לפני 600 שנה, הוא קרא בפליאה בליבו: "הרי לא כך אמרתי לך, כפי שכתבת כאן!", כלומר הוא התלבש באר"י.

מקובלים שכתבו על ההישגים שלהם, התקיימו בשני עולמות: בעולם שלנו ובעולם הרוחני. נניח, באופן היפותטי בלבד, שאני יכול לעלות עד לדרגת האר"י, אז אוכל להרגיש את כל מה שהוא הרגיש, אמר ועשה.

שאלה: האם תהיה אפשרות "לטייל בזמן" בהיותנו בגוף?

תשובתי: כדי לתאר לעצמנו גם את הגוף וגם את כל המבנה הפיזי של העולם שלנו, צריך להתלבש באגו שלו. העניין הוא שלמעשה המצב הגשמי לא קיים, הוא מהווה תולדה של האגו התואם, שמקביל למצב הרוחני, מפני שכל מה שאנחנו רואים סביבנו זה עולם לא מציאותי שמצטייר ברצון שלנו.

לא ניתן לאף אחד לשנות את עצמו ולהיות לגמרי כמו האר"י. אני יכול להיות דומה לו בכך שאתלבש במצב שלו, אבל לא אוכל להיות כמוהו, כדי להרגיש יחד עם זה גם את אותם אירועים שהתרחשו בחייו, כלומר להימצא במאה ה – 16 בצפון ישראל. מקובל אינו יכול להתלבש בגוף הפיזי של אדם, בתכונות הבהמיות שלו אלא רק במצב הרוחני שלו. ניתן להשיג את המצבים הללו מבחינה רוחנית, אבל לא מבחינה פיזית.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 29.5.2016

 

 

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/Essl5

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest