דף הבית / חינוך, ילדים / מי צריך חינוך?

מי צריך חינוך?

הדיווחים התכופים על הנעשה בקרב בני הנוער בחופי הים ובמסיבות, לפיהם הם משתכרים עד אובדן חושים, מזעזעים הורים רבים. אם נרצה בכך או לא, אנחנו ההורים משדרים אווירה ליברלית חסרת מעצורים לדור הצעיר, והוא מצדו פורק כל עול. בחלק מן המקרים זה עלול לגרום לו נזק חמור. מהם גבולות החופש שעלינו להציב לילדינו ולנו, ומה הצעד הראשון לכך?

"הגיעה התקופה בשנה שבה אתם מקבלים את ההודעה האהובה עליכם ומפרסמים אותה לכול. העת שבה כל אחד שותה עד שיכרון חושים, מביך את עצמו ומתעורר בשיחים, מי תהיה הבאה שתצעק 'אני שיכורה תיגעו בי'?". כך נכתב בהזמנה למסיבת יום העצמאות, שנשלחה בתחילת השבוע דרך הווטסאפ לצעירות בנות חמש-עשרה מזיכרון יעקב.

מי שבילה לאחרונה במסיבות נוער, ולא רק בחגיגות העצמאות, אלא גם בהתכנסויות בחופי הים, במועדונים או אפילו בלופטים ובצימרים הנשכרים לסופי שבוע, מכיר היטב את המחזה: צעירים רבים עם כוס שתייה ביד אחת, סיגריה מגולגלת שאין איש יודע מה תוכנה ביד שנייה, ורובם – כך נראה – שיכורים לחלוטין או מסוממים.

ההורים שלידיהם הגיעה ההזמנה, או אחרים שנחשפו למתרחש במסיבה, היו מזועזעים וחלקם אף נחרדים. אך אין זה מפתיע. מנתונים שפרסם משרד החינוך לפני כשנה עולה כי עשרה אחוזים מתלמידי ביה"ס היסודי שותים אלכוהול, ובתיכון יותר מארבעים אחוזים שותים משקאות עם רמת אלכוהול גבוהה, כמו וויסקי וקוניאק. בפועל אחוז המשתמשים גבוה יותר, כמו גם כמות האלכוהול שהם שותים. אין צל של ספק, אנחנו אוהבים את הילדים שלנו אהבת נפש, מוכנים להקריב למענם הכול, וכן, מוכנים גם להתפשר מעט כדי שיֵצאו לבלות ולשתות כוסית משקה קטנה, אם זה מה שעושה אותם מאושרים. אבל ילדים הם ילדים, ותחת השפעה של בני גילם, ללא כל גבולות מצדנו, אי אפשר למנוע או לצפות מהם לנהוג אחרת.

עם כל הכאב שבדבר, הבעיה מתחילה בנו כהורים וכחברה. החופש, השחרור והמתירנות הם תוצאה של חינוך; כבוגרים זה מה ששידרנו להם, או לפחות נתנו להם לגדול באווירה חסרת מעצורים. זאת גם המדיניות החינוכית המסיבית של הממשלות בעולם, הקוראת להתיר את הרסן מהפרט, מתוך אמונה שבכך טמון החופש. נכון, כולנו היינו כאלה, ולמעשה גם אנחנו קורבנות. אבל בדורנו, כשהחופש פורץ גבולות, עלינו להציב מגבלות לפני שיהיה מאוחר מדי.

להמשך קריאת הכתבה בYNET

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest