דף הבית / אקטואליה / מי ינצח – טראמפ או הילרי?

מי ינצח – טראמפ או הילרי?

הערה: המועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, הצהיר בפומבי שיכיר בירושלים כבירת ישראל, ואם יבחר הוא מוכן להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. בשונה ממנו, הדמוקרט ברני סנדרס, יהודי במוצאו, רצה להעביר סעיף על "סיום הכיבוש וההתיישבויות הבלתי חוקיות ביהודה ושומרון".

התייחסותי: אין אנטישמים גדולים יותר מאשר היהודים עצמם.
שאלה: האם טראמפ מסתמך על תמיכת הלובי היהודי?
תשובתי: אם כל החוגים השמרנים של המדינה שבעבר הפכו את אמריקה לאמריקה, וביניהם גם היהודים שמחזיקים במשרות רציניות ובעלות השפעה, יתמכו בטראמפ, אז בוודאי שהוא ינצח, והם יוכלו לשקם משהו מהגדלות של אמריקה שחלפה. אחרת זה יהיה סופה.
שאלה: לדעתך טראמפ  מרגיש את זה?
תשובתי: לא רק הוא. עכשיו, כשהבחירות קרבות, הכול מתחיל להתפתח, להתגלות, להתחדש, ויכול "להכות" עד כדי כך שבהחלט אפשרי שיבחרו בטראמפ.
הערה: מדהים. קשה להאמין.
תשובתי: באמת קשה להאמין. אפילו אותם אמריקאים ששוחחתי עימם מפחדים להצביע בעדו, הוא אדם נחוש מאוד. אין ספק שעבור ישראל טראמפ עדיף מאשר הגברת קלינטון, שבתפקידה הנוכחי מצטיירת כגרועה יותר מאובמה. היא תמשיך את הקו של אובמה במלואו, מבלי להתבייש ומבלי להסתתר! היא נוצרייה, לבנה, והבת שלה נשואה ליהודי, ולכן היא יכולה להרשות לעצמה לדבר נגד ישראל. לכן, אם זה אפשרי, בוודאי שאסור לתת לה להיבחר. אינני סבור שהעובדה שסנדרס הצטרף אליה ״משחקת״ לטובתה. הוא כל כך שמאלני והמדיניות שלו כל כך מנוגדת למדיניות של טראמפ, וכשקלינטון תגיע לבוחרים עם האידיאולוגיה של סנדרס, היא תיראה חד צדדית מאוד. אבל כל אחד ״משחק״ למען ציבור הבוחרים שלו.

האם זה טוב ליהודים? כאן אני יכול לומר שבשני המקרים ליהודים יהיה רע אם הם יהיו רעים, ויהיה טוב אם הם יהיו טובים. ההבדל רק בכך שעם הילרי יהיה קשה הרבה יותר ליצור כניסה נכונה למערכת הנהגת העולם, ואילו עם טראמפ יכול להיות קל יותר. עלינו להבין שבסופו של דבר הכול תלוי בנו היהודים. מה עלינו לעשות כדי שנוכל בדרך טובה, בכוחות טובים להשפיע על ההנהגה העליונה? מפני שדווקא "ישראל" הם אלו שבוחרים בנשיא ארה״ב, גם פיזית וגם רוחנית, ולא שאר מיליוני בני האדם. הם לא עושים כלום בעולם.
חכמת הקבלה מדברת על כך שמסות של עמֵי העולם תלויות בכמה מיליוני בני אדם ששואפים למטרת הבריאה. רק הם בעלי בחירה חופשית יחסית, כל אחד בדרגה שלו, ורק הם יכריעו באיזו דרך העולם יתקדם. יותר נכון לומר שהם יכולים להטות את כף המאזניים כדי שהעולם יתקדם בדרך הטובה.
הערה: בכל זאת, אנשים ששומעים הצהרות חדות כאלה חושבים: "מה זו הגאווה הזאת!"
תשובתי: זו אינה גאווה! ההמונים בעצמם מאשימים את ישראל בכך שהם מנהלים את העולם. שהם כביכול כבשו הכול, שהם קוסמופוליטים! מנהלים את העולם דרך הבנקים שלהם וצינורות אחרים!
ואילו אני אומר, שזה גבוה יותר. תרימו את הראש, תסתכלו היכן אנחנו נמצאים! אנחנו לא יושבים בבנקים או בקהילות סודיות, לשכות של "הבונים החופשיים" ושאר המקומות! כל זה שטויות. אנחנו ״יושבים״ הרבה יותר גבוה. נקווה שההשפעה שלנו על הדרגה העליונה ביותר של ההנהגה תעשה את שלה, והעולם ירגיש כיצד הוא מסתובב אל הטוב. רק כאן הבחירה, כדי שאנחנו ניקח ונחליף את שיטת ההנהגה, כדי שאנחנו נשפיע על העולם.
מה גם שכל אחד שירצה, יוכל להיצמד להשפעה הזאת על מערכת ההנהגה העליונה. ולא הילרי, ולא טראמפ, ולא סנדרס, אף אחד. רק אנחנו! מי אנחנו? כל מי שרק ירצה!
מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן"  13.7.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest