דף הבית / אהבה / מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?

מי ילמד את העולם על אהבת הזולת?

שאלה: אני רואה במדינות אחרות פי אלף יותר דוגמאות של אהבת הבריות, מאשר בישראל. אז למה אתה מייחס את אהבת הזולת רק לישראל, בכך שאתה סבור שזו ייחודיות של העָם היהודי?

תשובתי: אני רק אומר, שהשיטה להשגת אהבה חלוטה נמצאת בתוך חכמת הקבלה. חכמת הקבלה אינה שייכת באופן בלעדי לעָם ישראל. אבל הקבוצה שיצאה בעבר מבבל העתיקה ושמורכבת מנציגים של כל השבטים שחיו שם, מימשה את שיטת הקבלה והפכה את עצמה לעָם אחד.

בתקופה מסוימת של ההיסטוריה, מבניית בית המקדש הראשון ועד חורבן בית המקדש השני, הם חיו לפי החוקים האלה, ואחר כך נפלו מהדרגה הזאת. בעָם ישראל קיים גֵן רוחני, רישום ("רשימו") פנימי של המצב הזה. ובחכמת הקבלה נמצאת כל השיטה שמאפשרת להשיג אותו, כלומר, לבוא לאהבת הזולת.

שאלה: האם השיטה הזאת שייכת רק ליהודים?

תשובתי: השיטה הזאת הייתה שייכת לעָם ישראל באותם זמנים עברו, ועכשיו היא צריכה להתממש דרך העָם הזה עבור העולם כולו. כי האנשים האלה כבר נמצאו מתי שהוא במצב הזה, יישמו אותו, ונשאר בהם "רשימו" רוחני. לכן עכשיו הם חייבים להראות דוגמה לכל העולם, מה שנקרא, "להיות אור לגויים".

שאלה: האם זה אומר, שאפשר ללמוד קבלה בעזה, כדי לאהוב את הזולת?

תשובתי: אם אנחנו נעביר את שיטת הקבלה לעזה, והפלסטינאים ינסו בעצמם לממש אותה, לא ייצא להם שום דבר. דרושה להם דוגמה, דרושים מורים. ואילו את הדוגמה והמורים יכולים לספק רק יהודים. כי יהודים זה לא עָם, אלא קבוצה רוחנית שפעם הייתה בדרגה הרוחנית ואחר כך נפלה ממנה.

לכן אי אפשר להחשיב אותנו לעָם רגיל ולהתייחס אלינו כמו לכל העמים. אנחנו מהווים מעבר בין הכוח הרוחני והעולם הגשמי. יש לנו אפשרות להעביר אור לעולם הזה.

יוצא, שלעָם ישראל יש משימה חינוכית, חברתית מיוחדת כלפי כל האנושות והוא חייב להפוך להיות למורים המלמדים אהבה לאדם לפי שיטת חכמת הקבלה.

שאלה: זאת אומרת, שאנחנו חייבים לאהוב את כולם במידה שווה, ללא קשר לאיזה עָם משתייך כל אחד?

תשובתי: יש כזאת שיטה שמעוררת בלב האדם אהבה לזולת. אבל היא צריכה להיכנס לשימוש כולל דרך עָם מיוחד שיראה דוגמה לכולם ויביא את כל האנושות לביצוע שלה.

שאלה: אם בלב יש אהבה לזולת, אז היא צריכה להיות מכוונת לכולם ללא יוצא מהכלל: לא רק כלפי היהודים, אלא גם על כל השאר, כולל גם על הפלסטינאים בעזה?

תשובתי: בסופו של דבר, כך זה יהיה. כלומר יש לנו תקווה, שבסופו של דבר העולם ישיג כזאת אהבה, שבה לא יהיו שום גבולות בין העמים. ישנה שיטה שמאפשרת להגיע לזה, ועָם ישראל חייב לנהל את מימושה בעולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישֵן, תתעורר בעצמך
תצייר לי עיגול
בוויכוח נצחי עם עצמו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest