דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי אנחנו – עָם או אוסף של פליטים?

מי אנחנו – עָם או אוסף של פליטים?

שאלה: מה לעשות במצב כזה שבו טילים עפים באוויר וכל הזמן נשמעת אזעקה? איך אני צריך לפעול כדי שלא ייפלו עליי טילים?

תשובתי: כדי שהטיל לא ייפול עלינו, צריך איך שהוא להשפיע עליו. וקודם כל צריך לברר איזה כוח שולח אותו. ודאי שהכול נשלח על ידי הכוח העליון. חכמת הקבלה מסבירה, שבעולם פועלת רק מערכת שמכוונת אותנו לתיקון.

מימי בבל העתיקה, מימי אברהם אבינו, שהתחיל את התהליך הזה, ועד ימינו, אנחנו מתקדמים לתיקון. והתיקון הוא להתחבר לאחד שלם.

אברהם החל את התיקון הזה מקבוצת אנשים קטנה שקראו לעצמם "ישראל", "ישר-אל". הוא לימד אותם כיצד להגיע לאיחוד, להשפעה, לאהבה. זמן מה עָם ישראל התקיים בכזה מצב של איחוד: בזמן גלות מצרים, הנדודים במדבר, בתי המקדש הראשון והשני, עד שהתגלתה בנו שנאה זה כלפי זה.

מהדָרגה של "אהבת אחים" אנחנו נפלנו ל"שנאת חינם", ומאז כך אנחנו חיים בתוך השנאה הזאת, בפירוד, בסלידה זה מזה. המצב הזה נקרא "גלות". ובמצב הזה אנחנו חיים עד היום.

לפני קרוב למאה שנה קיבלנו הזדמנות לחזור לארץ ישראל ושוב להתחיל לחיות בה כעָם ישראל במדינתו. אבל עָם ישראל יכול להתקיים בארץ ישראל רק בתנאי ששורה בו אהבת הזולת כמו את עצמך: כל ישראל חברים, שמקושרים בערבות הדדית, ואי אפשר לעשות לאחר מה ששנוא עליך.

אבל אנחנו לא מבצעים את התנאים האלה, ולכן לא מתקרבים למצב שבו אפשר לקרוא לנו עָם ישראל החי בארץ ישראל. בינתיים זה סתם אוסף של גולים ופליטים שהתיישבו במקום הזה הודות לתנאים זמניים שניתנו לנו על ידי הטבע.

אין לנו שום זכות להימצא בארץ הזאת בצורה כזאת, המקובלים כתבו על זה בכל הדורות. והיום אנחנו צריכים להבין, שכל מה שנכתב על ידם באמת מתממש בימינו בנו. או שאנחנו מקבלים על עצמנו את התנאים שלפיהם צריך עָם ישראל לחיות בארץ ישראל, כלומר מתחברים ומתאחדים, או שלא יהיה לנו מקום לא רק על אדמת ישראל, אלא בכלל בשום מקום בעולם.

כי אומות העולם סבורים, שעל ידי קיום כזה אנחנו גורמים נזק לכל העולם. אנחנו רוצים שלא ייפלו עלינו טילים, שיכבדו אותנו בכל העולם ויתייחסו אלינו כמו לשאר העמים. אבל זה לא קורה כך, ואף פעם לא יקרה.

אנחנו לא יכולים להיות כמו כולם, מפני שחייבים להיות יותר גדולים מכולם! כיוון שכך בנוי הטבע, שדווקא דרכנו הכוח העליון מגיע לעולם הזה ומרגיע אותו, נותן לו מילוי. אם אנחנו נהפוך להיות אור לכל שאר העמים, אותו המשדך שמחבר את הכוח העליון עם כל העולם, אז נוכל להיות גבוהים ומכובדים. אבל אם אנחנו לא מתנהגים בצורה כזאת, אז צפויות לנו כל מיני אי נעימויות, שבסופו של דבר יחייבו אותנו לבצע את המשימה שלנו.

אתם רוצים הפסקת אש? – יש לנו רק פתרון אחד, להיות צינור מעבר בין הכוח העליון, שהוא טוב ומטיב, לבין כל העולם. חכמת הקבלה מסבירה כיצד ליישם את זה. אנחנו צריכים בפועל להפוך להיות "ממלכת כוהנים וגוי קדוש", כלומר, ללמוד בעצמנו וללמד את כל העולם כיצד להיות המשפיעים, המקושרים, האוהבים זה את זה.

אף אחד לא אשם, אף אדם בעולם, כולל השונאים הכי נוראיים שלנו, המאשימים אותנו מכל הכיוונים. אין לנו את מי להאשים, חוץ מאת עצמנו על הרשלנות, העצלות שלנו, הפיגור בתיקון שאותו אנחנו חייבים להביא לעולם. כי החל מזמנו של האר"י והלאה, אנחנו נמצאים בעידן של תיקון ודווקא אנחנו צריכים להביא אליו את העולם.

כל המקובלים, החל מהאר"י, כתבו על הדור שלנו, על ימינו, כעל הגילוי של הכוח העליון בעולם. והגילוי הזה נעשה על ידי פעולה פשוטה – איחוד של עָם ישראל.

מתוך התוכנית "משימתו של עם ישראל", מס' 2, 08.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היסטוריה של אלפיים שנות מחלה
ארץ שניתנה לנו כמקדמה בשביל התיקון הרוחני
אין דרך אחרת לתקן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest