מחשבות ושכל

שאלה: מהן מחשבות ושכל?

תשובתי: מחשבות אינן קיימות בפני עצמן, הן מופיעות בשכל והשכל הוא נגזרת מהרצונות. הרצונות שלנו הם נגזרת מרצון הבורא ורצונו של הבורא הוא נגזרת ממחשבת הבריאה שלו. השרשרת המדויקת הזו מתגלה בנו כדי ליצור רצונות. עם זאת, הרצונות מגלים את המחשבות והמחשבות "אורגות" את השכל. כאשר נוצרת בנו רשת מחשבות מסוימת ואנו יכולים לשלוט ולהשתמש בה, אז אנו מסוגלים להעריך את רצונותינו, את השפעותיו של הבורא ולנסות להתקשר בשכלנו לשכלו, עם רצונותינו ורצונותיו. הרצונות הם ראשונים ואילו השכל משרת את הרצונות. ככל שלאדם יש יותר רצונות כך השכל שמשרת ומספק אותם, גדול יותר.

שאלה: כלומר אנשים שהם אגואיסטיים גדולים הם יותר חכמים?

תשובתי: ״אגואיסט גדול״ הכוונה היא לא לגודל האגו אלא לאגואיזם רבגוני, במקרה זה השכל של האדם גדל, אך אם האגו שלו גדול אבל חדגוני אז שכלו יהיה קטן וצר מאוד. נניח שאדם רוצה רק להרוויח מיליארד דולר, אגואיזם כזה הוא חדגוני, אך אם הוא רוצה גם להרוויח מיליארד דולר וגם להיות מדען ולהשיג מה זאת הבריאה, אז שכלו נפרש על פני כל הרצונות ולכן עליו להיות רבגוני מאוד כדי שיוכל לשרת אותם.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.1.2017

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/7efMx

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest