דף הבית / אקטואליה / מה יציל את האיחוד האירופי מהתפרקות?

מה יציל את האיחוד האירופי מהתפרקות?

שאלה: המשאלים האחרונים מראים שיותר ויותר אזרחים באיחוד האירופי רוצים לצאת ממנו. באנגליה, נכון להיום, הם מהווים 50% ובצרפת ושוודיה, 38% בכל אחת מהן. בסוף החודש ייערך משאל סופי באנגליה, ובהחלט אפשרי שהמדינה תעזוב את האיחוד האירופי. האם זה עניין של זמן עד שכך או אחרת הכול יתנפץ?

תשובתי: הייתי בטוח בזה מלכתחילה, מפני שבמקום איחוד הלבבות נוסד "שוק" אירופי ולא ברית.

שאלה: עד לאן זה יגיע ומה אפשר לעשות?

תשובתי: לא ניתן לעשות דבר חוץ מלהיפרד בשקט כל עוד זה אפשרי. אני סבור שמנהיגי האיחוד האירופי לא יוכלו להגיע לדבר, אבל בינתיים גם אותנו הם לא ישמעו. אנחנו, כמקובלים, לא יכולים לבוא אליהם ולשכנעם בצדקתנו. יש להם מערכת השקפות והבנה אחרים, לכן הם לא יקבלו את הגישה שלנו.

שאלה: האם זה עלול להסתיים במלחמה?

תשובתי: הבעיה היא שלא ניתן לחזות זאת. אני יכול לחזות את עבודת המערכות שנמצאות בהתפתחות דינמית, או להיפך בחוסר התפתחות, ואילו כאן אין לא את זה ולא את זה. בקרוב יגיעו לאירופה עוד מיליון פליטים, הכול מבעבע כמו בקדרה ולא ברור מה תהיה התוצאה מזה.

שאלה: האם חלוקתה של אירופה מתרחשת דווקא בגלל הפליטים?

תשובתי: אם לא היו פליטים, אירופה הייתה חווה התפרקות מהאיחוד בצורה פשוטה הרבה יותר. מדינות האיחוד האירופי היו מוצאות דרכים משותפות.

שאלה: האם יכול להופיע מנהיג שיוכל לאחד את אירופה?

תשובתי: היטלר חדש? בהחלט אפשרי. תפנית כזו יכולה להתרחש בצרפת ובהונגריה, כלומר במדינות שקרובות במיוחד לנאציזם ויתר המדינות יתמכו בו. בכל אחת מהן יהיה מנהיג משלהן, אבל כאמור שום דבר לא ניתן לחיזוי. אנו מגיעים לשלב הבא של העולם. אני לא מנבא שום דבר, אלא רק מדבר על כך שעלינו להביא לעולם בדחיפות את הכוח העליון, כוח הטוב והאהבה. איך הכוח הזה יפעל בעולם, זו כבר לא הדאגה שלנו. התפקיד שלנו הוא להביא ״אור״ לאומות העולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 2.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest