דף הבית / קבלה ומדע / מה חכמת הקבלה חוקרת

מה חכמת הקבלה חוקרת

שאלה: במאמר "מהותה של חכמת הקבלה" בעל הסולם כותב: "כי חכמה זו היא, לא פחות ולא יותר, רק סדר של שרשים, המשתלשלים  ע"ד קודם ונמשך, בחוקים קבועים ומוחלטים".

מה הם החוקים האלה? ידוע, שבכמה מאות השנים האחרונות האנושות גילתה יותר ממאתיים חוקים של העולם הפיזי.

תשובתי: בעל הסולם התכוון למשהו אחר לגמרי. במדעים ארציים אנחנו מגלים חוקים שכבר קיימים בחומר הקיים, ואילו את המקובלים מעניין לפי אלו חוקים החומר הזה מנוהל מלמעלה, בדרגה הבאה, העליונה, קיימים כוחות של ניהול החומר. את המקובל מעניין הקשר ביניהם, התוכנית של השפעתם על כל החומר: הדומם, צומח, חי, ביולוגי, עצבי, מנטלי, על הכול. הוא רוצה לדעת, כיצד מנהלים אותו, מפני שאנחנו אפילו לא מרגישים זאת. אבל מקובל מבין שזה כך, כמו שנאמר: " בעל כורחך נולדת, בעל כורחך אתה חי, בעל כורחך אתה מת".

אנחנו צריכים להשיג מה בכל זאת מתרחש, מפני שאחרת נוחתים עלינו כאלה ייסורים קשים, שעדיף בכל זאת להשקיע מאמצים ללימוד של חכמת הקבלה. לכן היא מתגלה דווקא בזמנינו, כאשר אנחנו, כמו שאומרים, "איבדנו כל צלם אנוש".

אנחנו נמצאים בתוך מערכת, שנקראת רצון. הרצון הזה מנוהל על ידי שני כוחות: חיובי ושלילי. בדיוק כמו מנוע חשמלי, שאליו מחוברים פלוס ומינוס, שמנהלים ומפעילים אותו. כך מסודרת המערכת שלנו.

הכוח השלילי, זו מערכת אגואיסטית, שכל הזמן משפיעה עלינו, בכך שהיא מעוררת יותר ויותר רצונות אגואיסטיים.

הכוח החיובי, הוא אלטרואיסטי, אבל הוא לא נמצא בנו. אנחנו צריכים לגלות אותו, למשוך אותו אלינו ולהעמיד אותם זה מול זה. את הכוח האגואיסטי בשום אופן אסור להשמיד, צריך להעמיד מולו בצורה נכונה את הכוח האלטרואיסטי, כדי ש"המנוע" שלנו כל הזמן יסתובב.

דווקא כך אנחנו צריכים להיות מסודרים ברמת התקשור שלנו, מפני שכל שאר הטבע, בדרגות דומם, צומח וחי, מתפקד באופן נורמלי.

לאחרונה המדענים החלו לכתוב אודות אנטי-חומר. מסתבר שהפרדוקס מנקודת מבטם הוא שלפי העוצמה והכמות של כל החומר הוא שווה ליקום. אבל היכן הוא מתגלה? למה פלוס ומינוס לא משמידים זה את זה? הרי הם צריכים איך שהוא להשמיד זה את זה אבל בכל זאת הם לא מתנגשים, את זה חוקרת חכמת הקבלה. בעולם שלנו עובד רק כוח אגואיסטי לבדו.

שאלה: כלומר "המנוע" במקרה הזה לא עובד?

תשובתי: "המנוע" עובד רק במקרה שחכמת הקבלה מפעילה אותו, ואז אנחנו מתחילים לעלות מדרגת העולם שלנו, שבה פועל רק הכוח האגואיסטי בכל האפשרויות שלו, לדרגה, שבה שני כוחות עובדים. זה מכוון אותנו בצורה נכונה לכל הפעולות שבחיים, כדי שאנחנו נראה את כל השלילי כדבר הכרחי בבריאה, ונשלים אותו בצורה נכונה על ידי החיובי, אבל בשום אופן לא נשמיד ולא נדכא.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest