מה הקשר לבורא?

שאלה מה Facebook: כל מה שאתה מלמד, זה נטו פסיכולוגיה של יחסים בין בני האדם. אם כן, מה הקשר לבורא, לאור ולכל שאר התכונות?

תשובתי: השגת הבורא מתרחשת בין בני האדם, כאשר מופיע ביניהם יחס מיוחד של השפעה ואהבה. לא השפעה או אהבה גשמית, אלא בדרגה יותר גבוהה – למעלה מהאגו שלנו.

כדי לעלות למדרגה הבאה, למעלה מהאגו שלנו, דרושה חכמת הקבלה, שבאופן עקרוני, עוסקת רק בזה. כלומר,  זוהי פסיכולוגיה, אבל במדרגה הבאה – ה גבוהה יותר. בפסיכולוגיה הארצית שלנו, האדם לא צריך לשנות את עצמו. ואילו כאן, עליו לקבל את הכוח העליון, חכמת הקבלה מסבירה לו כיצד לעשות זאת. בכך שהאדם מקבל את הכוח הזה, הוא כביכול בונה מעל עצמו אדם אחר, אישיות אחרת לחלוטין, שעובדת בהשפעה ואהבה כלפי אחרים. כלומר, ברמה הגשמית "אני, בתוכי", ואילו ברמה הרוחנית אני פועל "מעצמי".

פסיכולוגיה חומרית אינה יכולה לעסוק בזה, אין לה כלים לכך ולא את כוח האור שיכול לשנות את האדם. לכן פסיכולוגיה, זו פסיכולוגיה, ואילו חכמת הקבלה זו חכמת הקבלה.

שאלה: האם אפשר לומר, שפסיכולוגיה חומרית מתאימה אותנו למציאות הארצית, ואילו פסיכולוגיה קבלית, מתאימה אותנו למציאות עליונה?

תשובתי: בוודאי, אני מתאים את עצמי למערכת יחסים אחרת, שבנויה על ניתוק מוחלט מהאגו שלי ולמעלה ממנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.4.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest