דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / מה גורם לאנשים לפחד מחכמת הקבלה

מה גורם לאנשים לפחד מחכמת הקבלה

שאלה: מה גורם לאנשים לפחד מחכמת הקבלה ולשנוא אותה, למרות שהם יודעים מעט מאוד עליה?

תשובתי: ראשית, הרגשה של פחד ושנאה קיימים באופן חבוי בבני אדם, מפני שהתעמולה נגד חכמת הקבלה נמשכת לפחות 3,000 שנה.

שנית, זה מנוגד לטבע של בני האדם. חכמת הקבלה מדברת על משהו נסתר, לכן בני אדם מתייחסים למקובלים כ"כת סגורה", שחבריה עוסקים בניהול סודי. הרי האדם עולה לדרגה של ניהול העולם. הדביקו למקובלים תוויות שונות: כת, בונים (מסונים), בונים יהודיים, מאמינים קדומים, כל מה שרק אפשר.

הערה: אם אנשים שמתעניינים בחכמת הקבלה יקראו זאת אז הם עשויים לחשוב: "בשביל מה לנו לעסוק בחכמה כזאת?".

תשובתי: בשביל מה? הנשמה מבקשת! אדם אינו יכול לדכא את הרצון הזה. אם יש לו אפשרות לגלות את משמעות החיים, להשיג את העולם העליון, הוא לא יוכל לרסן ולהרגיע את הרצון הזה. החיים הופכים להיות עבורו תפלים ללא המטרה הזו. מה הטעם בהם? רק לשקוע בתרדמה.

שאלה: אם הבורא רוצה להביא את הבריאה שלו להידמוּת אליו, להעניק לו תענוג, אז לשם מה צריך כזו דרך ארוכה:  הוא נותן שיטה, אחר כך מסתיר אותה וכולם שונאים אותה. מה הסיבה?

תשובתי: הסיבה לכך זו הבחירה החופשית. אנחנו לא מבינים כיצד היא ממומשת, אבל חייבת להיות בחירה חופשית. אי אפשר להגיע לגילוי הבורא בעל כורחך. יכולים לדחוף אותך, אבל בו-זמנית עוצרים אותך ומאפשרים לך להיות תלוי כמו על נדנדה. כל הזמן מושכים ודוחים, נותנים לך סיכוי לפתור בעצמך את השאלה על משמעות החיים.

שאלה: מי עושה זאת?

תשובתי: ההנהגה העליונה, מה שמכונה קו אמצעי. אין מה לעשות, כך זה מסודר. אבל, בעיקרון, למתחילים קשה מאוד להבין את זה, לכן הם כל הזמן באים בטענות. בכל מקרה רבים יבואו ויעזבו, יתפעלו ואחר כך יקללו. כך מתנהל החיפוש אחר משמעות החיים על ידי האנושות. והמשמעות הזאת נמצאת למעלה מההבנה האגואיסטית שלנו את העולם, בהשפעה, באהבה, ביציאה מעצמך. לכן הכול מורכב כל כך ומביא לדריכות.

שאלה: כלומר אתה מצדיק את היחס הזה מצד הבורא?

תשובתי: זוהי מערכת שבתוכה אנחנו קיימים. מטריצה שבתוכה אנחנו חיים. היא נקראת הטבע. לכן אי אפשר לדבר על כך, אם זה טוב או רע.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest