דף הבית / חינוך, ילדים / מה אנחנו נותנים לילדינו?

מה אנחנו נותנים לילדינו?

 מה אנחנו נותנים לילדינו?

שאלתה של רעות בתגובה לפוסט "עיוורים שרואים": אם הכל בא אלינו מהבורא ,ז"א כל דבר ודבר שמתרחש לנו בחיים ,איפה נכנס העניין של חינוך שאנו נותנים לילדינו?ובכלל כל נושא ההגדרות משתנים אצלי לגמרי כתוצאה מהלימוד בקבלה, כל הראש ממש מסתובב. עם מה אני פונה לילדי עכשיו הסיפור שאני מקריאה לה בלילה בעצם שקרי??? מה עושים?

תשובה: הכול מגיע מהבורא, מלמעלה למטה, בצורה ובקצב שגם כן נקבעים מלמעלה, כלומר על ידי החוק הכללי של הטבע. כל המתרחש מכוון לעבר התפתחות האגואיזם, כדי שנכיר בו כרע, ונרצה לתקן אותו, להשיג את השתוות הצורה עם הבורא, עם תכונת הנתינה והאהבה המוחלטת.

מתוך כל מה שאנחנו עושים בעולם שלנו, רק המאמצים להשיג טבע חדש של השפעה הם חופשיים, משום שהם נגד הטבע (האגואיסטי) שלנו. כל היתר – מחשבותינו, רצונותינו, המעשים שלנו – הכול מופעל מלמעלה, על ידי הטבע. כלומר באמצעות הרצון החופשי שלנו, אנחנו יכולים להזמין מלמעלה השפעה מיוחדת שתפעל עלינו. השפעה כזו שתעלה אותנו עד לדרגת האהבה והנתינה, דרגת הבורא. ואם אנחנו לא הולכים אל הבורא בעצמנו, בהכרתנו, מתוך בחירה חופשית, הוא סוחב אותנו בלי בחירתנו, אבל כבר דרך ייסורים, דרך הכרת הטבע שלנו, האגואיזם, כרע שממנו בחוסר ברירה אנחנו נאלצים לברוח.

 וכך בכל רגע: או בדרך הייסורים ממנו, או בדרך האור – על ידי הבקשות שלנו.

שאלה: אצלנו בטורונטו הועברו שלושה שיעורים עם הילדים שלנו, הבנים בשמחה מתחבקים ושרים כמו הגברים, אבל איך עלינו לחנך את הבנות?

תשובה: שיעורים אפשר להעביר בינתיים לכל הילדים יחד, עד לגיל מסוים. אתם בעצמכם צריכים להרגיש מתי הגיע הזמן להפריד ביניהם. וכמה שיותר מוקדם, יותר טוב. הכי טוב, מגיל 3. ללמד בנפרד ולשיר בנפרד. לחנך את הבנים להיות גברים, ואת הבנות – נשים! תראו איך זה נעשה אצלנו.

פוסטים קודמים בנושא:
זמן לפתוח את העיניים
איך לעזור למורים ולהורים?
חוכמת הלב

כאב הדחייה
חינוך ילדים
ילד שגדל בבית של קבלה
תנו לנשמה הזדמנות לתקן את עצמה
להיוולד מקובל
הזמנה לפיתוח משחקים
תרופות, סמים, דיאגנוזה וטיפול
חינוך במאה ה-21
חינוך של אדם

One comment

  1. שלום לרב לייטמן והלומדים בבני ברוך.

    אני מורה למקצועות מדוייקים מזה 22 שנה. אני חושבת שלהיות מורה טוב זה גם להיות ילד תמידי.שמרתי יכולת זו וחברתי לתלמידי בחיפוש , גילוי והיתפעלות.

    אך רק לאחר שלמדתי כ3 שנים קבלה משיעורי הרב לייטמן הבנתי למה תמיד אני וחלק גדול מילדים אותם לימדתי חשנו שידע וצבירתו הם ממש אבל ממש לא העיקר!!  ומה לחפש? לא ידענו. תמיד לימדתי בדרכים לא שיגרתיות ייצירתיות גם לנוער בטכניון.

    היום אני מעוניינת להיתחבר אליכם בעשייה המופלאה שלכם וליצור חוויות לימודיות המכוונות ילדים להגשמה רוחנית מתוך שמירה על ייחודיותו של כל ילד. בברכה ואהבה רבה

    אילנה. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest