דף הבית / אקטואליה / מדענים יהודיים בארה"ב נגד הנשיא טראמפ

מדענים יהודיים בארה"ב נגד הנשיא טראמפ

שאלה: 130 מדענים אמריקאים ממוצא יהודי כתבו מכתב גלוי לנשיא טראמפ בו הם מגנים את פעולות הבית הלבן, שהכירו באופן פומבי בירושלים כבירת ישראל. הם מדגישים: "בכך שממשלת ארה"ב תומכת בפיקוח יהודי על ירושלים, היא פוגעת בפלשתינאים שגם כך עברו טראומה, וללא ספק מבעירה את להבת האלימות" כיצד אתה מתייחס לזה?

תשובתי: ראשית, אני מבין אותם מצוין, בסביבה האמריקאית שבה הם חונכו ובה הם חיים, הם "חייבים" לכתוב כך כדי להצדיק את עצמם ואת יחס החברה אליהם. זה טבעי.

יהודים כתבו גם להיטלר ולסטלין ודבר לא קרה. אם ננבור בהיסטוריה נגלה שיהודים כתבו גם לרומאים וגם ליוונים שהתנפלו על היהודים, לכן זה כמובן לא יניב דבר. מצב זה מצביע על הצורך לחשוב מה לעשות בנדון, יהודים היו גם אלה שעודדו את טראמפ להכיר בירושלים כבירתה של ישראל.

אני לא רואה בהכרה של הנשיא טראמפ כל טעם או תועלת. ההכרה הרגיזה את כולם והיא מפלגת עוד יותר את העולם לשני חצאים ולא מוסיפה לנו ידידים. למרות שאני מזדהה יותר עם מחנה הימין מאשר עם מחנה השמאל, הייתי אומר שטראמפ לא עשה לנו טובה בכך.

בעבר כתבתי בטוויטר ובפייסבוק ובמקומות אחרים, שטראמפ צריך לעשות רק דבר אחד והוא ללחוץ על ממשלת ישראל להתחיל בחינוך העם. בסופו של דבר עם ישראל צריך להיות דוגמה לאומות העולם, מה שנקרא "אור לגויים", עלינו להראות דוגמא לקירוב, לאיחוד.

עם ישראל הוא העם האגואיסטי ביותר. האנשים מרוחקים זה מזה לחלוטין, יותר מאשר כל עם אחר. אם נצליח להתאחד וללמד כיצד זה נעשה על ידי שיטת האיחוד שיש לנו, אז נוכל להראות זאת גם לשאר העמים כדוגמה. זה נקרא "להיות אור לגויים", ודווקא לכך העמים מצפים מאתנו. אם במודע ואם שלא במודע, יש להם ציפייה מעם ישראל. אם נתאחד, לא רק ירושלים תהיה שלנו אלא כל העולם. מפני שאז כולם יסכימו אתנו ויקבלו אותנו כעם הספר, כעם גדול וקדוש. ואם לא נתאחד, גם טראמפ וההצהרות שלו לא יועילו בכלום ורק יזיקו.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 14.12.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest