דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאיפה באים החלומות?

מאיפה באים החלומות?

שאלה: מה זה חלומות? סביב החלומות קיימים הרבה מיתוסים ואגדות, התופעה הזאת הסעירה את האנושות לאורך כל ההיסטוריה. עוד הרומאים והיוונים העתיקים ניסו לפרש את החלומות. אבל עד עכשיו התופעה הזאת נשארת בגדר של תעלומה.

שליש מכל החיים שלו האדם מעביר בשינה, וכל הזמן הזה הוא רואה חלומות, למרות שאת רובם הוא לא זוכר. באופן כזה המוח שלנו מעבד ומסדר את כל המידע שהתקבל על ידו במשך היום.

אבל ישנם כאלה חלומות, שכביכול מעבירים מסר מיוחד, מגלים את העתיד. מאיפה בכלל באים החלומות?

תשובתי: על חלומות מסופר אפילו בתורה: חלום יעקב, חלומות של פרעה ושל השרים שלו. חלום, זו תופעה טבעית, אבל לפעמים אנחנו תופסים את החלומות כמשהו לא רציני, כמו חלומות בהקיץ לא ריאליים.

חכמת הקבלה סבורה, שבזמן השינה המוח מסכם את כל המידע שהתקבל במשך היום, ודווקא את זה אנחנו תופסים כחלומות. הנתונים הללו, איזה שהם נוזלים שמופיעים במוח כבר ללא קשר עם החומר הריאלי, מקבלים צורות מיוחדות, שבגללן אנחנו רואים תמונות לא רגילות: אנשים, חיות, אירועים מוזרים.

זו תוצאה מכך, שלחלום, בשונה מהמציאות, אין יסוד חומרי, ולכן הכול מתרחש כאילו באוויר, ללא קשר עם הרצונות הממשיים שלנו. וחוץ מזה, בחלום יכולים להתגלות אותם הרצונות שהיינו רוצים לממש, אבל לא מסוגלים, פחדים שמייסרים אותנו, שמהם אנחנו לא יכולים להשתחרר, כל מיני פנטזיות, התרשמויות נעימות ולא נעימות שחווינו.

ביניהם יש כאלה שהיינו רוצים לשכוח אותם. ויכול להיות, שבחיים הממשיים זה הצליח לנו, אבל בתת-מודע הם עדיין חיים בנו. לכן, בזמן שאנחנו ישנים, בזה שמתנתקים מהעולם הריאלי, והסביבה שלנו אינה משפיעה עלינו, כל הפחדים והדאגות הללו מתעוררים בנו ומתחילים לחיות בחלום.

החלומות יכולים לספר הרבה על האדם: על מצבו הפנימי, על הרצונות, המחשבות, כל מיני תוכניות, פחדים, הפרעות שלו. כאשר הוא נמצא תחת הפנוט, אפשר לחקור אותו ולהפיק ממנו הרבה מידע. במצב כזה האדם מאבד שליטה על עצמו ופותח את עצמו למחקר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 496, 11.01.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest