דף הבית / אקטואליה / מאה מיליון לביטחון

מאה מיליון לביטחון

הערה: לבסיס של חיל האוויר הישראלי "נבטים" הגיעו שני מטוסי IF-35 שנרכשו על ידי המדינה. הם נקראים "אדיר"' לכבוד האירוע נערך טקס שלם.

האירוע הזה, כך חושבים, יקדם את ישראל בהצלחות צבאיות בצורה משמעותית בעתיד. ראש ממשלת ישראל הדגיש בנאומו, ש"דווקא העוצמה הזאת מרתיעה את האויבים שלנו". מה דעתך על התקוות הגדולות שתולים ברכישה כזאת.

תשובתי: אינני חושב שקשורות לכך תקוות גדולות. אותם המטוסים מהווים גורם מרתיע, בדיוק כמו נשק גרעיני. מצד שני זה מסוכן, כי כשיש ברשותך סוג כזה של נשק, זה מדרבן אותך להשתמש בו. אולם, גורם מרתיע כזה באמת הכרחי שיהיה אצלך ולא אצל האויבים שלך.

בעיקרון, זה לא מצביע על כלום. אנחנו נהפוך להיות חזקים יותר רק כאשר נחזק את הרוח שלנו. הרי עם ישראל שורד לא מפני שיש לו נשק זר או עוד משהו דומה, אלא רק מפני שיש לו קשר עם השורש שלו, שאותו עלינו להביא עד למצב הסופי, כלומר להביא את כל האנושות בעולם לקשר טוב ביניהם. לכן המטוסים לא יעזרו לנו, אלא הבנה נכונה של המשימות האידיאולוגיות שלנו. אם נצא דווקא עם הנשק הזה ועם כוח הרוח, אז נוכל לנצח את כל הכוחות הרעים ולהביא את העולם למצב הנכון.

הערה: בכל זאת, זה קצת מרגיע את האדם, הוא חושב: "כבר יש לנו מטוסים, יש את כיפת הברזל. באופן כללי, זו הגנה כלשהי".

תשובתי: אכן, אבל זו "השלמה" קטנה מאוד של אותו הפסד, שאנחנו גורמים בעצמנו לעצמנו. אנחנו לא יכולים לכסות את זה בזה, מפני שבכל מקרה עלינו להביא את העולם לקשר טוב, ואילו אנחנו עושים הכול להיפך. לכן, השנאה כלפינו תגדל, המתנגדים שלנו מתחזקים, מתקרבים יותר ויותר לגבולות שלנו ומתחמשים לא פחות טוב מאיתנו. חובה עלינו לעשות "חושבים", מה אנחנו בכל זאת עושים. אני הייתי מפנה מאה מיליון דולר, שבוזבזו לקניית המטוס לחינוך, זה היה מניב תועלת וביטחון הרבה יותר גדולים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest