דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשם מה ניתנה לאדם אשליה של חופש?

לשם מה ניתנה לאדם אשליה של חופש?

שאלה: לשם מה הבורא נתן לאדם אשליה שהוא חופשי?

תשובתי: כדי לאפשר לאדם להתקיים, מפני שאחרת האדם היה הורג את עצמו. אדם, זו לא בהמה שקיימת רק במסגרות של "אוכל ומשפחה". לבהמות אין שום רצון פרט למזון. אין להן יצר מיני כמו לאדם מפני שהמשכת הדור, ההולדה מתרחשת באופן אוטומטי בתקופה מסוימת בשנה. גם המשפחה לא קיימת, הרצון העיקרי עבורן, זה מזון.

וגם כאן הן אינן בוחרות מאתיים סוגים של מזון. פרה לא תאכל עוגיות, אם יש לידה חציר או דשא. ברור שלכל זה אין קשר לרצונות שלנו, אפילו אם אנחנו מכנים אותם בהמיים. אוכל, מין, משפחה, אלה הרצונות הפיזיים שלנו. לכן אי אפשר לומר על בהמות, אם הן חופשיות או לא, אין להן שאלה כזו, ואילו אצל האדם היא קיימת.

שאלה: מה תיתן לנו אשליה של חופש? אבחר בעצמי מה לשתות עכשיו, תה או קפה, היכן ללמוד?

תשובתי: אשליה של חופש ניתנה, כדי להביא את האדם, כתוצאה מהחיים האומללים שלנו במשך גלגולים רבים בהדרגה, להכרה בצורך להבין ולהשיג את המשמעות האמתית והעליונה של החיים. כדי שתשיג מצב שבו לא תחפש "דשא עסיסי יותר", "בחורה טובה יותר", "מקצוע מועיל יותר" או עוד משהו. אתה תבחר ברצון גבוה יותר, מפני שמשמעות החיים היא למעלה מהקיום הגשמי.

שאלה: כלומר הבורא רוצה, שאני אעבור את החיים הללו ואתאכזב מהכול?

תשובתי: בוודאי.

שאלה: ואז כבר אבחר בחופש האמתי, אציית לו, לחוקים שלו?

תשובתי: להגיע לדרגת הבורא, זה לא אומר לציית לו, אלא להפוך להיות כמוהו. אתה לא צריך להיות תחתיו, אתה צריך להיות שווה לו. כאשר האדם הופך להיות שווה לבורא, הוא הופך להיות הבורא. הוא לא מרגיש שהבורא מנהל אותו. להיפך, במובן הזה, הוא מנהל את הבורא. זו השתוות והזדהות מוחלטת בין האדם לכוח העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest