דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / לקרב את חכמת הקבלה לאנושות

לקרב את חכמת הקבלה לאנושות

שאלה: התחלת ללמד יהודים חילוניים את חכמת קבלה ובהדרגה גם להתפשט על פני כל העולם. אבל כדי לא לדחות אנשים החלפת את המושג "א-לוהים" במושג "הטבע", וכדי למשוך בני אדם ולעורר בהם אמון ללא דופי אתה מציג את חכמת הקבלה כמדע. למה אתה עושה זאת?

תשובתי: העניין הוא לא בחכמת הקבלה, אלא איך האדם מסגל אותה לעצמו. הרי גם את כל המדעים האחרים האנושות התאימה לעצמה תוך כדי תהליך התפתחותם. חכמת הקבלה, זהו בהחלט מדע מעשי, ולכן טבעי הדבר שאם אני צריך להביאה לתודעה של המונים, אז אני צריך באופן כלשהו לקרב אותה אליהם.

איני יכול למשוך המונים לחכמת הקבלה, אבל אני יכול לקרב את חכמת הקבלה להמונים. לכן אני מדבר על חכמת הקבלה כמו על מדע, נותן דוגמאות שכיחות מתוך המדע, מתוך החיים וכולי. במילים אחרות, אני מביא להמונים התאמה של מדע, שמדבר על העולם העליון, שבו אין שום דבר דומה לתכונות, לתהליכים ולחוקים שלנו. אבל אני צריך להעבירם למושגים שקרובים לבני אדם, כדי שהם יתחילו להתרגל אליהם ולהרגיש את חשיבותם.

לכן, אין לי בחירה גדולה. עליי לקרב את חכמת הקבלה לאנושות. אדם חייב לדעת את החכמה הזאת, חכמה לניהול היקום, לניהול העולם שלנו, לניהול הטבע. אם יהיה מובן לנו לפי אלו חוקים הטבע מתנהל, אז נפסיק לטעות.

אפשר לראות לאיזו בִיצה נכנסנו עם ההיגיון שלנו, עם המדעים, עם פסיכולוגיה ופדגוגיה, עם כל מה שיש לנו ולא ידוע עוד מה מצפה לנו בעתיד. אנחנו נעים בחשכה.

כל מה שאני אומר קיים במקורות מקוריים, אבל זה מרשים אותי שמאשימים אותי. זה מצביע על כך שיש בני אדם שמחפשים במה להיאחז כדי לצאת נגדי וקוראים את המאמרים שלי ומתחילים לחדור לתוכם. הם אינם יכולים לגשת בצורה נכונה וישירה לחכמת הקבלה, אבל בזמן שהם קוראים, משהו נכנס לתוכם. אני בעד שתמתחו עליי ביקורת, אבל תקראו.

בעל הסולם כתב במאמר "השלום", כך שלא יהיה צורך בעתיד להשתמש בשני שמות: "הטבע" וה"בורא", מפני שאין שום הבדל ביניהם ובביצוע החוקים שלהם. עדיף לנו להגיע להשוואה עמוקה יותר ולקבל את דעתם של מקובלים על כך שהביטוי המספרי של "הטבע" ו"א-לוהים" (אחד משמות הבורא) הוא זהה. לכן, את החוקים של הבורא אפשר לכנות בשם מצוות הטבע ולהיפך, מפני שזה אותו הדבר.

בעל הסולם השתדל לקרב את חכמת הקבלה למדע מעשי עבור בני האדם. הרי מקובלים הם מדענים שחוקרים את העולם העליון, את מערכת ההנהגה של העולם שלנו. הם מנסים להסביר לבני האדם מהי המערכת הזאת וכיצד אפשר להשתמש בה לטובתנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest