דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לפני כניסה לדרגה חדשה

לפני כניסה לדרגה חדשה

"אמנם צריך להבין, שאותם המושגים, שהם נפרדים אצלנו, או הפוכים, עד"מ מושג החכמה נבחן בהפרש מן מושג המתיקות, שהחכמה והמתיקות ב' מושגים נבדלים הן זו מזו, וכן מושג הפועל, הוא ודאי בהפרש מן מושג הפעולה, שהפועל ופעולתו בהכרח ב' מושגים נבדלים זה מזה, ומכ"ש המושגים ההפוכים, וכמו המתיקות והמרירות וכדומה, הן נבחנות ודאי כל אחת לעצמה. אמנם אצלו ית', יהיו החכמה והתענוג, ומתיקות, וחריפות, ופעולה, ופועל, וכדומה מן הצורות המשונות וההפוכות, כל זה כלול כאחד באורו הפשוט, בלי שום הכר והבדל ביניהם כלל." (בעל הסולם, תלמוד עשר הספירות, חלק א', הסתכלות פנימית)

השגה של הדברים מתרחשת הודות לקשר שלנו. איננו מתארים לעצמנו, עד כמה אנחנו מוגבלים, מפני שאנחנו אינדיבידואליסטים, אגואיסטים. כל אחד "אוחז" בקטע קטן של השגת מידע, רק את שלו ולא יותר מזה. ואילו סביבנו קיים עולם אינטגרלי עצום, שאותו אנחנו לגמרי לא משיגים.

תראו מה מתרחש עם המדע, עם הטכנולוגיה, אנחנו למעשה לא יכולים לנוע קדימה. בטכנולוגיה אנחנו עוד מנסים לפתח משהו חדש, אבל באופן כללי, אין פריצות דרך רציניות. הטילים שתכננו לפני 60 שנה, עובדים לפי אותו עיקרון עד היום. אין בהם שום דבר חדש, שום דבר מהפכני.

אותו הדבר גם בתחומים אחרים, אפילו במחשבים. אנחנו משיגים משהו רק בזכות הטכנולוגיות, וגם זה די איטי. אנחנו לא מניבים תוצאות משמעותיות כבר זמן רב, ואפשר לומר שאנחנו דורכים במקום, מפני שעכשיו נחוצה פריצה לדרגה אחרת, עליונה.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.04.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest