דף הבית / מיתוסים על חכמת הקבלה / למה מפחדים מחכמת הקבלה – חלק ה'

למה מפחדים מחכמת הקבלה – חלק ה'

על פי בעל הסולם, אנו חיים בתקופה שבה יש לגלות את חכמת הקבלה לכל האנושות מפני שפג האיסור על גילויה.

משנת אפס ועד למאה ה – 17 חכמת הקבלה הוסתרה, כדי לאפשר לאנושות להבשיל בדרך ההתפתחות האגואיסטית ולהתערבב עם עשרת השבטים. עשרת השבטים התנתקו מעם ישראל כתוצאה מחורבן בית המקדש הראשון ונטמעו בין כל אומות העולם.

על פי ציווי המקובלים, בימינו אנו צריכים כבר לפתח את חכמת הקבלה, ללמוד אותה ולשלוט בה. עלינו לגלות את העולם העליון, את הבורא, וכך להעלות את עצמנו לממד הבא. ניתנת לנו בחירה חופשית לעשות זאת בעזרת שיטת חכמת הקבלה, שנקראת דרך "אחישנה", כלומר בדרך טובה ועל פי מידת המאמצים שלנו. אחרת, הטבע ידחוף אותנו וייאלץ אותנו בכוח שגורם לייסורים. במצבנו הנוכחי איננו יכולים עדיין לנוע לעבר מטרת הבריאה על ידי הכוח החיובי, על ידי המרצה עצמית, לכן אנו מרגישים "דחיפות" מאחור בצורת בעיות וצרות מצד הטבע ומתוך כך נעים קדימה. עלינו להתקדם בכיוון הנכון ובדרך הטובה, בדרך "אחישנה" ולא בדרך ייסורים, דרך "בעיתו".

היום, האנשים שמגלים את חכמת הקבלה לקהל הרחב חווים על בשרם את השנאה שנובעת כלפיה, גם מאומות העולם וגם מיהודים. מיהודים שאינם מקובלים ובמיוחד מיהודים דתיים שסבורים שהם יודעים כיצד צריך לפעול, כיצד לחיות, והן מיהודים חילוניים שכמו בכל העמים, למרות שלא תמיד מבינים במה העניין, הם עדיין נמצאים תחת ההשפעה של אנשים דתיים.

הדת משויכת לעם ולכן העם סומך עליה ולא על חכמת הקבלה, שעל פי הבנתם קשורה לכישופים, לחשים וכולי. הבלבול הזה לא מטיב עם הפצת חכמת הקבלה, אנו משתדלים בכל דרך אפשרית "לטהר" את חכמת הקבלה מכל ההנחות השגויות שנפוצות עליה מצד האמונה, כגון "פולסא דה נורא", "מים קדושים", "חוטים אדומים" וכולי שאין להם שום קשר לחכמת הקבלה. אנו נתקלים בבעיות רבות בזמן הפצת חכמת הקבלה, כתוצאה מלחץ מצד יהודים דתיים וחילוניים. משאר העמים מגיע לחץ חלש יחסית, אבל חכמת הקבלה לא מתקבלת בברכה באף מקום.

בנוגע לחכמת הקבלה ולמדעים, למדען אין יכולת ללכת בכיוון שאליו מכוונת חכמת הקבלה מפני שהמושג "בורא" עבורו הוא מושג לא מובן. כמו כן, לא מובנת משמעות המושג "גילוי הבורא" או מהו שיתוף פעולה הדדי עם הבורא, כיצד תהליך זה מתרחש ובאלו כלים ומכשירים משתמשים כדי להשיג זאת. מכיוון ששינוי עצמי לא ניתן למדידה מדויקת באף צורה מקובלת, חכמת הקבלה יוצאת מחוץ למסגרות ה"מדע הטהור" שבו אפשר למדוד הכול, להרגיש, מה שנקרא "לטעום". לכן, הניסיון להשריש את חכמת הקבלה כמדע נתקל במכשולים גדולים מאוד.

במקור, חכמת הקבלה הוכנה אך ורק עבור אנשים שמשתוקקים ללמוד אותה מתוך דחף והתעוררות פנימית שלהם. אנשים אלה מגיעים ללימוד חכמת הקבלה כאשר הם מבינים חלקית על מה מדובר ומשתדלים להשיג אותה. רבים מהם "חופרים" וחושפים את החכמה הזאת ומתקדמים הלאה, השאר מתנגדים להם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית 10.9.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest