דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / למה מפחדים מחכמת הקבלה חלק ג'

למה מפחדים מחכמת הקבלה חלק ג'

הערה: בתורה, במושג "עם פשוט" הכוונה היא ל"ערב רב" ובמושג "בני ישראל", הכוונה לאנשים המשתוקקים לבורא. יוצא שיש שתי חברות הנמצאות יחד בעם אחד.

תשובתי: "בני ישראל", הם אלה שהשתוקקו פנימית לבורא, להידמות אליו בתכונות, לדבקות עם הבורא. הם השתמשו בתיאוריה ובעבודה מעשית של חכמת הקבלה. ואילו "ערב רב", אלה אנשים שעסקו אך ורק במסורות פורמליות ויומיומיות, קיום מצוות נטו, והם נקראו פשוט "עם".

מצב זה התקיים עד חורבן בית המקדש השני והסתיים בערך לפני 2000 שנה. מאז כולם נפלו לניתוק מלא מהרגשת הבורא והעולם העליון ורק מקובלים, כלומר אנשים בודדים שהיו בכל דור, השתדלו להעלות את עצמם מעל לעולם שלנו עד לדבקות עם הבורא, ולהיות בהידמוּת אליו.

מאחר והיום כל העם נמצא בניתוק מהרגשת העולם העליון, שהפך להיות בלתי נגיש עבורם עקב שקיעתם בתוך האגו, אז באופן טבעי הם מתנגדים לחכמת הקבלה. הם יכולים לומר, שזו חכמה מיוחדת עם טקסטים וסיפורים בעלי מוסר, אבל לא מאפשרים לאף אחד לגשת אליהם, בטענה, שלשם כך עליך להיות יהודי אורתודוקסי עמוק.

הגישה הזו קיימת החל מיציאת מצרים והתפשטה עד כדי כך שהיא שולטת היום לא רק על עם ישראל, אלא על העולם כולו, הסבור שחכמת הקבלה זו חכמה סודית וחשוכה.

מה גם, שמתנגדי חכמת הקבלה, החל מתקופת מצרים והלאה, השתדלו כל הזמן לטשטש את המהות האמיתית של חכמת הקבלה, בטענה שזו לא חכמה העוסקת במערכת ההנהגה, או בהתקרבות לבורא וגילוי של העולם העליון, אלא איזו מיסטיקה.

בזמנינו עוזרים לגישה הזו עוד כאלה שמכונים "מדונות", שבדורות השונים היו די רבים. כל מיני נוכלים, לוחשים, מכשפים וכדומה, שהשתמשו במושג "חכמת הקבלה" כדי להעלות לעצמם את הרייטינג והרוויחו בזה יותר כסף. כך זה נמשך עד היום.

המשך יבוא…

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest