דף הבית / יחסים / למה חוקים אנושיים נסתרים מאיתנו?

למה חוקים אנושיים נסתרים מאיתנו?

שאלה: האם קיימים חוקים ברורים לשיתוף פעולה הדדי בין בני אדם, כמו חוקי פיזיקה?

תשובתי: חוקים כאלה קיימים אבל הם נסתרים מאיתנו. בכל מערכת פיזיקלית יש מיתוג בין אלמנטים כדי לשמור על איזון, על מצב של עבודה וכולי, כמו כן קיימות נוסחאות מדויקות של שמירה על המערכת של החברה האנושית, קיימת מערכת הנהגה כללית.

המאמרים הראשונים של רב"ש יכולים לשמש כדוגמה, נאמר בהם:

עליך להיות גבוה מאחרים,

עליך להיות נמוך מאחרים,

עליך להיות שווה לאחרים,

עליך לדאוג לכך שיהיה מרכיב ממוצע.

זה כל החוק.

חוקי מיתוג של אנשים בקבוצה, בעשירייה, אין שום דבר אחר! אגב, זה החוק המרכזי בטבע שממנו ניתן להסיק את כל יתר החוקים.

שאלה: מדוע בני אדם החלו לגלות תחילה חוקים פיזיקליים אבל לא דאגו לגלות תחילה את החוקים של קשרים אנושיים?

תשובתי: מפני שהאגו דוחה את בני האדם מהחוקים של קשרים אנושיים, ואילו ידיעה של חוקי הטבע להיפך, היא מושכת אנשים. בעזרת ידיעת חוקי הטבע, האדם יכול להשפיע, לנהל, לשלוט! ואילו חוקי החברה האנושית מדברים על כך, שהאדם צריך להיות שווה עם כולם, שעליו לדאוג לכולם. האדם מתעניין בכל דבר רק לא בבניית קשר הדדי נכון. אבל המערכת האנושית, החברתית, זו המערכת העליונה ביותר שקיימת בטבע. אם מאזנים אותה ועושים בה סדר, אז בתוכה האדם מתחיל להרגיש את הדרגה הבאה של הבריאה. מה גם שכדי שיתרחש תיקון, מספיק לבנות קשרים נכונים ברמה של עשירייה. פחות מעשירייה, קשה לעשות זאת. יותר מעשירייה זה בלתי אפשרי, מפני שהריכוז מתפזר. עשרה בני אדם, זה המצב האופטימלי. אנחנו נבראנו בפנים בכזאת צורה שמבחינתנו עשירייה זהו תנאי מקסימלי נדרש, כמו במתמטיקה.

שאלה: למה זה נסתר מאיתנו? למה אנחנו יודעים את כל חוקי הטבע בדרגות דומם, צומח וחי ואילו את חוקי החברה לא גילינו עד עתה?

תשובתי: החוקים מתגלים לפי מידת ההתפתחות שלנו. אדם לא מפותח אינו מסוגל לגלות את החוקים האלה. בדיוק כפי שאי אפשר לשוחח עם ילד קטן על תגליות של טסלה. מלבד זאת הרבה תלוי בתפיסתו של האדם. עבור אחד, יחסים אנושיים לא מהווים שום קושי, עבור אחר זה נושא סגור. את האדם בכלל לא מעניין הפן הזה של החיים עד שהוא מתחיל ללמוד את חכמת הקבלה ובתוך חכמת הקבלה הוא מגלה את היחסים שלו עם הבורא. רק לאחר מכן האדם יתחיל להרגיש בהדרגה, שבין בני האדם ישנם כל מיני יחסים הדדיים. ההבנה הזאת מגיעה דרך העולם העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 02.10.2016 :

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest