דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / למה אנחנו סובלים

למה אנחנו סובלים

שאלה  מה – Facebook: בשביל מה ניתנים לאדם בחיים כל כך הרבה ייסורים וניסיונות? מה זה "יתד עוקרת יתד אחרת"? (פירוש לפתגם: לסלק תוצאות של פעולה כלשהי על ידי אותם אמצעים שגרמו לפעולה הזאת).

תשובתי: לא. בצורה כזאת האדם משיג את הטבע האגואיסטי שלו, אף אחד לא נותן לו שום דבר. להיפך, הבורא מאיר באור עליון של אהבה, השגה, תנועה קדימה.

מאחר ואנחנו נבראנו הפוכים לתכונה שלו לאהוב, לתת, להשפיע, למלא, אז בוודאי שאנחנו מרגישים זאת אחרת. לכן, התקרבות של הבורא, כמו במקרה הנתון, כאשר אנחנו הפוכים לו, מעוררת בנו תחושות הפוכות, ייסורים.

אבל עלינו להבין, שהייסורים האלה עובדים ביחס לאגו שלנו ואילו ביחס לתנועה שלנו כלפי הבורא, להיפך הם מושכים אותנו אליו. לכן הכול תלוי באופן שאדם מכוון את עצמו. אם אני חבר בקבוצה, לומד את חכמת הקבלה, קורא ומבין מה מטרת הייסורים, אז אני רואה שאלה לא ייסורים, אלא קריאה של הבורא להתקרב אליו.

בדומה להורים שלוחצים על הילד כדי שיתקדם ויתפתח, כך גם הבורא, בכך שהוא מתקרב אלינו הוא מעורר בנו ייסורים. עלינו להבין שהייסורים הללו הם בתוך האגו שלנו, אבל אם נתעלה מעליו ונשתוקק לבורא נלך לקראתו ללא האגו, אז ניכנס לתחום של תענוגים מוחלטים.

הייסורים עוזרים לנו. הודות להם, אנחנו בורחים גם מהם וגם מהאגו. לכן האגו נקרא "עזר כנגדו". כלומר, הוא בנוי בצורה כזו שהוא דוחף אותנו החוצה מתוכו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.8.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest