דף הבית / אהבה / זוגיות / למה אחוז המתגרשים עולה?

למה אחוז המתגרשים עולה?

שאלה: למה 90%  ממערכות היחסים מסתיימות בקרע ושנאה? מהו תהליך גילוי האגו ביחסים?

תשובתי: איננו יודעים לתמוך ביחסים בצורה נכונה, לא יודעים לאהוב בצורה הדדית. אנחנו דורשים הדדיות כזאת שיתכן שהשותף שלנו לא מסכים לה. לא קיימת אצלנו אהבה ללא תגובה, מבחינתנו קיים רק דבר אחד: אם נתתי, אני רוצה לקבל במידה זהה או אפילו יותר.

באגו אנחנו לא מסוגלים להתבטל אחד כלפי השני. אם אני מתייחס לאחר באהבה, אני עושה זאת מפני שנעים לי, אבל אם נהיה לי נעים פחות, אז גם האהבה שלי כלפיו פוחתת. לא מדובר על יחס אנוכי, אלא על יחס אגואיסטי זה הבסיס לגירושין.

האהבה בזמנינו אינה יכולה להיות פשוטה בדרגה בהמית, כפי שזה היה בעבר, היום האהבה עולה לדרגת ה"אדם" מפני שהתפתחנו עד לדרגת זו, לאחר דרגות הדומם, הצומח והחי. בזמנינו הקבלה והמילוי צריכים להיות תואמים לדרגת ה"אדם", אבל איננו מסוגלים לעשות זאת ולכן כולם מתגרשים. איננו יכולים להסתדר ולחיות עם אף אחד.

אם ננמיך את היחסים שלנו עד ליחסים ברמה בהמית, המבוססים על רצונות לאוכל, מין, משפחה וילדים, אז אנחנו יכולים לבנות משפחה, אבל בדרגה גבוהה קצת יותר, זה בלתי אפשרי, מפני שאז עלינו ליצור מעצמנו אדם, ואף אחד לא עוסק בזה.

הערה: בדרך כלל אתה אומר שחכמת הקבלה מתנגדת באופן נחרץ לגירושין.

תשובתי: אני סבור שאסור להתגרש מפני שזה לא ישנה דבר. האדם חייב להמשיך לחיות במשפחה, במיוחד אם יש לו ילדים. נוכחותו של אבא רע במשפחה, עדיפה על היעדר אב. זוהי דעתי.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.06.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest