דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / ללחוץ על יהודים

ללחוץ על יהודים

שאלה מה –  Facebook: הנוער היהודי בארה"ב, הוא בעיקר ממצדדי ברני סנדרס והדמוקרטיה. יש להם הגדרה משלהם למושג איחוד, ואף פעם לא תצליח לגעת בעולם הדמיונות סוציאליסטיים שלהם, של השקר הדמוקרטי-ליברלי. כיצד אתה כאדם חכם לא מבין שלעיתים קרובות הערבים יותר קרובים לאיחוד מאשר אלה שכביכול מכונים יהודים…

תשובתי: בוודאי, אני לא חולק על זה. הבעיה היא שדווקא היהודים צריכים להתאחד. ואם הם מתאחדים, אז הם מכוננים בעולם יחסים טובים בין בני האדם ומקרבים עמים זה לזה, כך שבכל מקום משתרר שלום רוגע והתנהגות טובה.

הערה: מחבר הפנייה מדגיש, שאלה שתומכים בסנדרס הם בכלל לא יהודים.

תשובתי: מבחינתי, יהודי נקרא מי שקיים בתוכו ניצן של היווצרות רוחנית שממנו יכולה להתפתח נשמה, תכונת השפעה ואהבה. הוא נמצא בין הצאצאים של אותם אנשים שמהם אברהם אסף את הקבוצה שלו, שלה קרא "ישראל" (ישר – אל), שמכוונת ישירות לבורא.

אנחנו לא יכולים להיפטר מזה. בכל מקרה נהיה חייבים לפעול כך שהיהודים יעשו זאת בדרך טובה, כפי שאני משתדל לעשות זאת, או חלילה בדרך אחרת, אבל בכל מקרה נגיע להבנה שעליהם להתאחד ולהראות דוגמה לכל האנושות, כלומר להיות אור לגויים, כדי שכל העולם יוכל להגיע לאחדות.

שאלה: אתה סבור שאפשר להגיע ליהודי ארה"ב?

תשובתי: אין לי ברירה אחרת. הדבר דומה לתינוק במשפחה אתה יכול לעשות לגביו משהו? אתה יכול לוותר עליו, לנטוש אותו או לא לטפל בו? אתה חייב לטפל בו! אני סבור, ש אפשר להגיע אליהם. כאשר אני התחלתי ללמד לפני 20 שנה, היו לי 10 תלמידים. היום הם מונים כמה מיליונים ויחד עם אלה ששומעים וקוראים הם הרבה יותר. לכן, יש התקדמות. ואפילו אם לא אני אז התלמידים שלי ותלמידים שלהם יסיימו את זה. אבל הכול ילך ויתרחב, מפני שאין לנו ברירה אחרת. העניין שהטבע עצמו ייאלץ אותנו לעשות זאת. לכן אני עושה, את מה שאני חייב לעשות ולא שואל על שום דבר אחר.

שאלה: האם אינך סבור שהאוזניים של יהודי ארה"ב נאטמות יותר כאשר הם מרגישים שמופעל עליהם לחץ קבוע מצידך?

תשובתי: אני לא לוחץ, אלא פשוט מסביר להם מהי הסיבה לאנטישמיות, ואיך הם יכולים להיפטר ממנה. יכול להיות, שאותם יהודים התומכים בסנדרס הם צעירים ועדיין לא כל כך מרגישים זאת היום, אבל כאשר יהיו להם ילדים משלהם שלא יוכלו ללכת לבית הספר בגלל האנטישמיות, ועל אחת כמה וכמה ללמוד באוניברסיטה, אז הם יחשבו מה בכל זאת עליהם לעשות, אולי כדאי לשמוע מה חכמת הקבלה אומרת על איחוד?

הערה: יהודי ארה"ב התחלקו היום לשני מחנות מנוגדים: בעד טראמפ ונגדו…

תשובתי: אם שני המחנות האלה היו מתאחדים אז כל העולם היה מתאחד! מה הייתי עושה ביחס לעולם עכשיו? הייתי לוחץ על היהודים בכזאת צורה שהם ייאלצו להתאחד! זה הדבר הטוב ביותר שהעולם יכול לעשות גם עבור היהודים וגם עבור כל העולם!

הערה: כל הזמן אמרת שבמוקד נמצאים יהודי ישראל ואילו עכשיו אתה מדבר על יהודי ארה"ב.

תשובתי: השנאה נמצאת שם. היא התגלתה בצורה חזקה מאוד בקרב יהודי ארה"ב. אני מקווה שהם יתעשתו בעצמם או שבלית ברירה זה יהיה תחת לחץ. אני לא מאבד תקווה להגיע לזמן טוב יותר בדרך טובה, לכל הפחות למנוע מלחמה. בהתאם למה שאומרת חכמת הקבלה, לא מן הנמנע שעוד יהיו שתי מלחמות עולם, אבל אני מקווה שעל ידי קירוב הלבבות שאנו עושים אנחנו נמנע זאת.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest