לחנך אדם!

שאלה: חינוך, ברובו הוא כפייה רק בצורה שונה ואילו ברוחניות אין כפייה, איך שני הדברים עולים בקנה אחד?

תשובתי: אכן, אין כפייה ברוחניות. אבל העולם שלנו זו לא רוחניות. אנחנו לוקחים "בהמה" ועושים ממנה אדם. בתורה נאמר, שאתה חייב לחנך את הילד שלך. מה גם שכל כללי החינוך משוכתבים בצורה מדויקת מאוד, כולל כפייה ואפילו עונשים פיזיים, מפני שיש לך עסק עם "בהמה קטנה רעה". אנחנו יודעים זאת על עצמנו, ולכן אם צריך חייבים לחנך את הילד "עם מקל אל האושר". אבל אם נוקטים בשיטה הקבלית, אנחנו יוצרים לילדים כאלה תנאים שבהם למעשה אין צורך בכפייה, מפני שהסביבה מאלצת את האדם להתנהגות נכונה באמצעות דוגמה וללא שום לחץ. ילד מוכן לחקות כל סביבה, ואנחנו משתמשים בעיקרון הזה.

שאלה: זוהי חכמה על אהבה? "בהמה רעה קטנה" שנקראת ילד? "עם מקל אל האושר?" זו נקראת אהבה?

תשובתי: למרבה הצער, על ידי האהבה הבהמית אתה מחנך "מפלצת" נוראית. אם אתה משוכנע שצריך להתייחס לילד באהבה חסרת גבולות, אתה מעצב ממנו יצור אומלל שאינו יודע גבולות ואז הוא יחשוב שמגיע לו הכול. צריך להבין כיצד לגשת לבני אדם, במיוחד לילדים. כל אחד מאיתנו זקוק לחינוך. חינוך אינו מסתכם בקריאת כמות מסוימת של ספרים, מתן השכלה מוזיקלית, או נימוסים יפים וידע להתנהגות בחברה. חינוך זה מתן יכולת להשתלב בצורה נכונה בחברה האנושית, כאשר כל אחד מבין, באיזה עולם הוא חי, כיצד בנויה החברה האנושית, לאלו חלקים היא מחולקת, כיצד החלקים האלה משתפים ביניהם פעולה באופן הדדי, לקראת מה כל זה מתפתח, יחסי גומלין בין גברים ונשים, מבוגרים וילדים, זקנים ונוער. עלינו להכיר באופן מדויק את הטבע של החברה האנושית, ובאיזה אופן אפשר ליצור ממנה מערכת נכונה וטובה, אז הכול יהיה הרבה יותר טוב. ואם יש האומרים שבצורה כזאת אסור לחנך את האדם, אז התוצאות אינן מאחרות לבוא ועם כל שנה שחולפת הדור נעשה אבוד יותר ויותר.

אנחנו רואים שהאנושות נמצאת בנסיגה. עברנו את פסגתההתפתחות שלנו, הגענו עד למצב האגואיסטי המרבי וכעת התחלנו בנסיגה. כדי לשבור את המעגל ה"מקולקל הזה", צריך ליישם את שיטת החינוך שנקראת "חכמת הקבלה". היא מסבירה, כיצד לעשות זאת. אדם שמתחיל ללמוד אותה, משתנה בהדרגה ואף יכול ללמד אחרים. מאחר וילד קטן, זו בהמה אגואיסטית קטנה, עלינו ללמוד לחנך אותה, כלומר להראות לו כיצד להתמודד ולשלוט בעצמו בצורה נכונה, כדי שיוכל להתאחד עם כולם בצורה הטובה.

לחנך אדם!

מתוך שיעור וירטואלי, 8.1.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest