דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרכיב את פסיפס האנושות

להרכיב את פסיפס האנושות

בעל הסולם, מתוך הספר "שמעתי", מאמר "לכל איש ישראל": "לכל איש ישראל יש נקודה פנימית שבלב שהיא בחינת אמונה פשוטה והיא מירושת אבותינו שעמדו על הר סיני. רק שמכסין עליה הרבה קליפות שהם הרבה מיני התלבשות משלא לשמה וצריכין להסיר כל הקליפות והיסוד שלו יהיה נקרא שהוא בבחינת אמונה בלבד בלי שום תמיכות וסיועות מהצד."

האדם נקרא "ישראל" על פי ה"נקודה שבלב" שלו, זאת אומרת "ישר-אל" (ישר לבורא). אלה הם כלי ההשפעה שמעוררים את האדם להשתוקק לבורא. ה"קליפות" מושכות אותו לכל מיני מטרות אחרות, רק לא לכוח העליון וה"אמונה". היסוד של "ישראל" היא תכונת ההשפעה נטולת כל קשר לקבלה עצמית.

שאלה: כיצד הנקודה הפנימית "ישראל" קשורה לעם ישראל?

תשובתי: הכלים שעברו שבירה התגלגלו דרך התיקונים בדרגות דומם, צומח וחי ואחר כך קיבלו את צורת המדבר בעולם שלנו. עד שבסופו של דבר התחילה להתגלות בהם צורה פנימית רוחנית, יחס כלפי הבורא. הכול התחיל מאדם הראשון, לכן, הוא נקרא "הראשון", כי הוא היה הראשון בעולם שלנו שקיבל את צורת ה"אדם", כלומר נעשה דומה לבורא. אבל הכיוון "ישר-אל" לא היה מבורר באמת אפילו בשלב יותר מאוחר, במשך עשרים דורות מאדם עד אברהם. הוא נשאר לא מבורר גם בזמן אברהם, יצחק ויעקב. רק כתוצאה מעבודת יעקב (ישראל) עם כוח עשיו ("קו שמאל") שהתגלה דרך פרעה, הייתה אפשרות להבין את הנטייה הזאת. רק אז צאצאי אברהם הגיעו לדרגת "ישראל" (ישר-אל), כלומר התבססו מעל הרצון לקבל שלהם ומעליו הצליחו להתכוון ישר לבורא.

כך קבוצת אברהם הצליחה להגיע לדרגת "קבלת התורה" ולתיקונים שאפשרו להם בהמשך להגיע לדרגת "בית המקדש הראשון", גמר התיקון הפרטי.

אבל ברוחניות אף מצב לא נשמר, אלא מיד משתנה, עובר לשלב הבא. לכן, מיד אחר כך בני ישראל נכנסו לשלב של "שבירה" על מנת להתכלל עם הבבלים, עם יתר האנושות. ההתכללות התחילה מאז חורבן בית המקדש הראשון, כאשר עשרה משבטי ישראל התפזרו בין אומות העולם ועד היום לא ידוע לנו מה קרה להם. זה עוד יתגלה בהמשך בצורה זאת או אחרת. מאז, באומות העולם יש תוספת של "תכונת ההשפעה".

בסופו של דבר, אחרי חורבן בית המקדש השני נשארה רק קבוצה קטנה, שארית פליטת ישראל שיצאו לגלות. גם במהלך ההיסטוריה נפרדו מהם המון חלקים. למשל, בביקורי במוזיאון בפורטוגל סיפרו לנו שבקרב 35%-40% מהאוכלוסייה המקומית יש שורשים יהודיים. מצב דומה גם בספרד.

כלומר, לא ידוע לנו מה נפל בגורלם של שבטי ישראל האבודים, אבל היכללותם באומות העולם ממשיכה להשפיע. לכן, נכון להיום, אצל אנשים ממדינות שונות מתעוררות ה"רשימות" והם מרגישים משיכה לבורא. הם נקראים "ישראל" על פי הנטייה שלהם, לפי הקול הפנימי שמתחיל להתעורר בהם.

הנטייה הזאת מעמידה אותם בדרגה הרוחנית, יוצרת קשר רוחני עם הבורא שמעורר אותם. לא משנה כיצד הם מקבלים את הרצון שפעם היה שייך לאלה שאברהם ליקט מכל בבל, כי היום משפיע עליהם אותו חוק ההתפתחות, המאור המחזיר למוטב, שמושכים אותו בעזרת הקבלה. אצל האנשים האלה התגלתה "נקודה שבלב", כלומר, הם זקוקים לחכמת הקבלה כדי לממש אותה.

וישנם גם אנשים שבהם לא מתעורר "הקול הפנימי", אבל הם צאצאים של מי שפעם גילו את הבורא ואחר כך נשברו. גם אנשים כאלה נקראים "ישראל" וגם הם צריכים להשתתף בתהליך, למרות שבהם עדיין לא התגלה הכוח, המשיכה למטרת הבריאה, לבורא.

אנחנו מצידנו, קודם כל עובדים עם אלה שכבר התעוררה בלבם הנקודה. אנחנו מאחדים אותם ובונים מהם קבוצת "בני ברוך" העולמית.

לאנשים שמכנים את עצמם "יהודים", אין שום מושג מי הם, מה מוצאם ומה קורה להם. הם חושבים שהם עָם רגיל כמו כולם בלי להכיר את ייעודם ואת תפקידם בכלל. גם איתם אנחנו צריכים לעבוד, לספק להם הסברים ולמשוך אותם לעבודת החיבור.

אנחנו צריכים לעבוד גם עם אומות העולם, להסביר להם מהי עבודתם. כי היום אנחנו נמצאים כבר בשלבי גמר התיקון, כשכל הכלים צריכים להשתתף ביחד בתהליך.

באופן כללי, מי שמרגיש את הנטייה לתיקון, חייבים להשתמש בה לטובת הכלל. במילים אחרות, לפתוח לאנשים עיניים ולהסביר להם מה האנושות צריכה לעשות כדי להתקדם למטרה הנקובה מראש שהיא חובה לכולם.

יש לפנינו שתי אפשרויות, שתי דרכים למטרה: טובה או רעה. לא ניתן להימנע מהן, לברוח מהן. אז נקווה שנצליח ללמד את כולם כיצד להתקדם בדרך הטובה. כל רגע מתגלות "רשימות" ועלינו להיות מוכנים לממש אותן נכון. ואם לא נרצה זאת, יחייבו אותנו לממש אותן בדרך הרעה. הבחירה היא, להתקדם על ידי מכות או על ידי היגיעה שלנו.

מתוך שיעור בנושא "אחדות עם ישראל", 06.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקרב האין סופי עם האגו
סוף-סוף הגיעה עת לעשות!
ישראל ואומות העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest