לבד על אי

שאלה: יש לנו חבר שנמצא כביכול על אי בודד: אין לו אינטרנט, אין תקשורת והעתיד אינו ידוע. הוא שואל: "לא מובן, כיצד להגיע לדבקות עם הבורא לפי תכונות. אתה כותב, שצריך להיות בקשר עם הבורא, אבל מה זה  וכיצד לעשות זאת, אתה לא אומר. הרי קשר יכול להיות רק בין דומים. אז בכלל לא מובן, היכן כאן הקבוצה, העשירייה, אהבת הזולת? התשובות לשאלות האלה חשובות לי מאוד!"

תשובתי: האדם צריך להשתוקק לאהבת הזולת, מפני שזו מדרגה, מקפצה, שממנה אנחנו דוחפים את עצמנו אל האהבה לבורא ולא אחרת. לכן עלינו להתקרב לזולת. עליי לאהוב את האדם, לא מפני שיש לי דחף לזה, מתוך הומניות וכדומה. לא. אני שונא בני אדם, אני מגלה את השנאה הזאת בתוכי יותר ויותר באותה מידה שבה אני משתוקק לאהבה אליהם. בכל מקרה אני מנסה להשיג אהבה כלפיהם, מאחר וזו מדרגה של השגת אהבה לבורא.

והבורא מתגלה כאן כאהבה כוללת, קשר הדדי כולל בין כולם. האהבה ממומשת בקשר עם אחרים.

שאלה: ומה לעשות, אם לאדם אין את האחרים פיזית?

תשובתי: זה בכלל לא משנה! הכוונה היא לא לעולם הפיזי שלנו, אלא רק למחשבות שלי!

שאלה: היכן כאן הקבוצה, העשירייה, אהבת הזולת?

תשובתי: כל זה ווירטואלי. מפני שכאשר אני רואה אנשים אחרים, אני רואה את המעטפות החיצוניות שלהם, אבל אותי לא מעניינות המעטפות החיצוניות שלהם, אלא מה שמתרחש בתוכם! ובתוכם, זה אומר היכן שהוא באוויר, אין לזה מקום, מיקום מדויק. כך עליי להסתכל על הכול. ולא חשוב היכן אני נמצא. אני יכול להימצא במדבר, ובמחשבה להיות מחובר רגשית עם העשירייה שלי או עם האנושות כולה.

שאלה: בכך שאני מתאר אותם לעצמי?

תשובתי: לא. אני לא צריך לתאר לעצמי את הפנים שלהם, את הדמויות, את התנועות וכולי. רק את הרצונות וההשתוקקויות שלהם! ולהיות יחד איתם בהשתוקקות שלי.

שאלה: איך לדאוג לעשירייה בתנאים כאלה?

תשובתי: באופן מחשבתי, בתוך הרצון. רק כך!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.5.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest