דף הבית / המשבר ופתרונו / לא צריך פרעה חדש בשם "חמאס"

לא צריך פרעה חדש בשם "חמאס"

שאלה: ישנה תחושה על קיומו של קשר פנימי עמוק בתוך עם ישראל שמתעורר לחיים בכל פעם כאשר ישנו איום מבחוץ.

תשובתי: כאשר לוחצים עלינו ברמה הגשמית, אנחנו מתחילים להרגיש קשר פנימי בדרגה גבוהה יותר. ניתן לומר שהקשר מתעורר לחיים, אך ליתר דיוק, אנחנו הופכים להיות יותר רגישים אליו.

אני חי את החיים שלי: בית, משפחה, עבודה, ולפתע נוצר מתח בחיים האלה – צרות, בעיות, מלחמה, וכתוצאה מזה אני רוצה להיות פחות קשור לשכבה הזו של החיים, פחות להתעסק בגשמיות. אני רוצה להתעלות מעליה ולהתרחק מהבעיות.

זה עוזר לי להרגיש פחות את הרובד הגשמי הרגיל, ולהפוך להיות רגיש יותר כלפי רובד יותר נעלה של החיים, שבו היינו פעם מחוברים יחד לנשמה אחת. בעבר כבר מימשנו את העיקרון הזה – להיות כאיש אחד בלב אחד – חיינו כעם אחד, כנשמה אחת, עם רצון אחד, עם כוונה ומטרה אחת, בערבות הדדית.

כל אחד הבין בשביל מה הוא חי, לפי העיקרון "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", "כל ישראל חברים". איחוד וערבות שרו בעם. המצב הזה התקיים ונרשם בגנים שלנו, אף על פי שלא נמשך זמן רב. לפיכך, אנחנו שייכים בשורשנו לדרגה הזו. ברגע שרע לנו בדרגה הגשמית, אנחנו הופכים להיות רגישים יותר לדרגה הרוחנית.

הדרגה הרוחנית נמצאת בנו תמיד, וברגעים קשים מיד מתעוררת תחושתה. ולכן אנחנו מוכנים לעזור לחיילים וגם אחד לשני. אנחנו עושים זאת לא רק בגלל שמרגישים אחים לעת צרה ומתחברים בדרגה הגשמית, כמו חיות שניצלות משריפה ביער, אלא גם מסיבות נעלות יותר.

ההשתתפות ההדדית שלנו נובעת מהשורשים הרוחניים, כלומר שייכות לשורש אחד. קשר כזה אינו קיים בעולם הזה. הוא מאפשר להרגיש אחד את השני עד כדי כך, שלא ניתן למצוא הבדלים בקשר ההדדי הזה, בלב הכללי. זה מה שנקרא להיות "כאיש אחד בלב אחד."

אנחנו חייבים לחזור למצב הזה של "כאיש אחד בלב אחד". ואין להרשות שהתהליך הזה יתקדם דרך מכות מצרים, כמו שהיה בעבר. המכות הללו קירבו את בני ישראל לאיחוד, כפי שנאמר שפרעה הקריב את בני ישראל לבורא. אולם עכשיו עלינו להתקדם לאיחוד בכוחות עצמנו – אין צורך במלחמה, בפרעה חדש בשם "חמאס" ואויבים נוספים שתוקפים אותנו מכל הכיוונים.

במקום זאת, עלינו לפתח בתוכנו את תחושת החשיבות של המצב ההוא שבו היינו יחד, ולרצות להשיגו בדרך הטובה ולא מתוך מכות. בואו נתחיל לדבר עליו, לטפח אותו, לפרסמו, כך שהאיחוד יהפוך להיות עבורנו דבר נחשק, אז לא נצטרך שום השפעה חיצונית שלילית ונתקדם בדרך הטוב.

הקשר הרוחני תמיד נמצא בקרבנו, רק שהוא נסתר מאחורי דאגות היום יום. אולם אנחנו יכולים לעורר את הקשר הזה לא רק בעת מלחמה, אלא גם בחיים הרגילים. אז חיי היום יום שלנו יהפכו להיות רוחניים יותר ומכוונים למטרה נעלה. ניתן להשתמש בחיי היום יום כדי כל הזמן לחדש ולהחיות יותר ויותר את הקשר הפנימי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גֵן האיחוד שהתעורר
המשימה המיוחדת של עם ישראל
האם לעולם יש צורך במלחמה הומאנית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest