דף הבית / אהבה / זוגיות / לא להיזכר בעבר

לא להיזכר בעבר

dsc02616_70.JPG

שאלתה של קרן: אני אישה בת 31 נשואה ואם לחמישה ילדים. עברנו משבר גדול בנישואין בתקופה האחרונה. בעלי בגד בי ועזב לאישה אחרת , שהייתה חברתי הטובה (גרושה). הסיפור נמשך ארבעה חודשים היה קשה מאוד. עכשיו חזרנו ואנחנו מנסים לשקם את הקשר. הוא מרגיש צורך לשתף אותי במה שעבר עליו בתקופה הזאת ואני פוחדת שלא אעמוד בעוד כאב, ונראה לי שאני פשוט צריכה לנסות למחוק את מה שהיה כדי להמשיך הלאה. מה דעתך?

תשובה: את צודקת. לא להיזכר בעבר. עליכם להתרכז רק בהווה ובעתיד, כאילו רק עכשיו נפגשתם מחדש. למחוק את הקטע מהעבר. כך מייעצת לנו חוכמת הקבלה, וכך אנו גם ביחסים עם הבורא. הפעולה הזו נקראת דילוג.

בכלל, לכל מה שעובר עלינו בהווה, עלינו להתייחס כאל מה שמתממש יחד עם הפעולה האקטיבית שלנו, שאנו יכולים לממש ולשנות. אבל אם חלק מהפעולה או הפעולה כולה הסתיימה והתממשה, עלינו לקבל אותה מיד כתוכנית הבורא, שהייתה מתוכננת מראש. זאת אומרת לא להצטער אלא להתייחס אליה כדבר שניתן מהטבע ועבר עלינו כדי ללמד אותנו לעשות את הפעולה הבאה, שתלויה רק בנו. לעתיד אנו מתייחסים כרגיל, בצורה גשמית, לא סומכים על הבורא, בדיוק כפי שחוכמת הקבלה מלמדת אותנו, שהכול תלוי בהעלאת מ"ן – בקשת התיקון.

לייחס את כל העבר לבורא זה דבר מאד קשה אבל מחויב, כיוון שכך תמיד נהיה בדבקות עם הבורא. הדבקות עם הבורא היא דווקא בכך, שתמיד נרגיש אותו ונייחס אליו את כל העבר, ונייחס לעצמנו את כל העתיד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest