דף הבית / משבר עולמי / לאנושות אין פתרונות לבעיות של המאה ה- 21

לאנושות אין פתרונות לבעיות של המאה ה- 21

דעה (י. אִיבָנוֹב, שר החוץ לשעבר של הפדרציה הרוסית): כתוצאה מהמשבר האוקראיני, בעולם החלו לדבר על חזרה לזמנים של "המלחמה הקרה". אבל חזרה למלחמה הקרה לפי תבנית של המאה ה- 20 היא בלתי אפשרית. העולם השתנה באופן מהותי.

באותן השנים היחסים הבינלאומיים התפתחו במסגרות של הסדר העולמי, שנקבע לפי התוצאות של מלחמת העולם השנייה. אנחנו חיינו בפחד מפני שואה גרעינית כלל עולמית, והפחד הזה אילץ את ברית המועצות ואת ארצות הברית להגיע להסכמה על צמצום היכולות הגרעיניות ועל שליטה עליהן.

היום, הסדר העולמי הקודם חדל מלהתקיים, והסדר החדש טרם נקבע. המוסדות הבינלאומיים בראשותו של האו"ם הופכים להיות פחות ופחות יעילים, ואילו הנורמות של המשפט הבינלאומי מופרות למען אינטרסים פוליטיים.

ערב השנה החדשה, שנת 2015, רבים החלו שוב לאחל זה לזה "שלא תהיה מלחמה". התחושה המוקדמת הזאת של מלחמה צריכה לעורר את הפוליטיקאים לשים בצד את האמביציות, תאוות הכבוד, השאפתנות והעלבונות ולהתחיל בדו-שיח רציני על הסדר העולמי החדש. אחרת, במקום מלחמה קרה, אנחנו נקבל מלחמה אמיתית גדולה.

תגובתי: הבעיה היא לא להתחיל בדו-שיח, אלא בזה, שלאף אחד אין פתרון, רעיון. ואילו הפתרון הקבלי – להביא את העולם לאיחוד ללא גבולות, בינתיים לא מושך אף אחד מהפוליטיקאים. כי לשם כך צריך לתקן את הטבע של האדם. חכמת הקבלה מבטיחה לעשות את זה, אבל בינתיים אין לאנשים רצון לזה. האם באמת יש צורך באיומים גדולים..?.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest