דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כתיבה בכתב יד היא נחלת העבר

כתיבה בכתב יד היא נחלת העבר

הערה: כידוע, יותר ויותר סטודנטים משתמשים במחשבים ניידים כדי לסכם את ההרצאות, ולא בעט או בעיפרון. הפסיכולוגים פאם מילר מאוניברסיטת פרינסטון ודניאל אופנהיימר מאוניברסיטת קליפורניה, בדקו 67 תלמידים והוכיחו שמי שמסכם בכתב יד לומד טוב יותר, תופס ביתר קלות את הרעיונות וזוכר את המידע זמן ממושך יותר. התלמידים שמקלידים עושים זאת  בצורה מכנית יותר.

תגובתי: בוודאי, אדם שכותב בכתב יד כותב את האותיות גם בשׂכל שלו כי האותיות הן סמלים שתחילה מצטיירים אצל האדם בראש ולאחר מכן הוא מציג אותם על הנייר. קשה לזכור אותיות מוקלדות, אבל כשכותבים אותן הן נשמרות בזיכרון ביתר קלות מפני שמציירים אותן. לכן כתיבה ובמיוחד קריאה של טקסט מתוך ספר לגמרי לא משתווה לכתיבה או לקריאה מתוך מסך מחשב.

שאלה: יש לכך יסוד רוחני?

תגובתי: יש לכך לא רק יסוד רוחני אלא גם יסוד פיזי. עלינו להעביר דרכנו את החומר וזה יכול לקרות רק כאשר אנחנו קוראים חומר מודפס או כתוב על גבי דפים ולא חומר שמוצג בצורה אלקטרונית, למרות שאלו אותן אותיות שמופיעות גם בספר. ביחס לכתיבה הכול מדויק וברור לחלוטין, אנשים שכותבים מפתחים לעצמם הרגלים חדשים. הם מפתחים אפשרויות חדשות לידיעה, להשגה ולקשר עם החומר, ואילו בזמן הקלדה של טקסט, בלחיצה על המקשים, הסמלים האלה לא נרשמים בתוכם.

הערה: ובכל זאת אין חזרה לעט ולמחברת.

תגובתי: אין בזה צורך. בימינו אין טעם בכך שאנשים יכתבו לעצמם מפני שאין רעיונות טובים ונחוצים. העולם כבר נע לקראת הכרת חוסר הערך שלו, לקראת הצורך בביצוע תיקון כללי. אנחנו נמצאים לפני מהפכה גלובלית כוללת גדולה ביחס שלנו לעולם, שתגלה את כל מה שעלינו לעשות ובאיזה אופן. נגלה איך לכתוב, איך לקרוא, איך לדבר, איך לפעול, והעיקר, איך להיות מקושרים בינינו. כל זאת כדי לגלות בתוכנו את העולם האמיתי שבינתיים איננו מרגישים אותו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן, 10.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest