תפילה לעצמי

שאלה: מושג התפילה קיים גם בחכמת הקבלה וגם בדתות. מהי תפילה בחכמת הקבלה?

תשובתי: תפילה בחכמת הקבלה מבטאת בדיקה מדויקת של המעשים, המחשבות, ההתנהגות שלך ותיקונם.

שאלה: ומה זה אומר לבקש מהבורא?

תשובתי: האדם אינו פונה לבורא, הוא פונה לעצמו, לאותו כוח שנמצא בתוכו בקביעות, איתו האדם רוצה להיות במגע. זו נקראת פנייה לבורא.

שאלה: מה הכוונה "אין עוד מלבדו"? אין עוד מלבדי או מלבד הכוח שלי?

תשובתי: הכוונה, שאין אף אחד פרט לאותו כוח שממלא את כל הבריאה, הכולל גם אותי. כי אני הנברא, אין בי כלום ואפילו החלל, זה אני. האנושות כולה זה אני, מפני שהכול בתוכי. אנחנו לומדים זאת זה מתוך תפיסת המציאות בחכמת הקבלה.

האדם תמיד פונה לאותו כוח שמחזיק אותו בתוכו וממלא את כל הבריאה. בהדרגה, האדם מתחיל להבין שקיימת איזו מערכת. עם זאת לא כדאי לחשוב שהאדם פונה לאגו שלו מפני שזה חסר טעם, הרי האגו אינו מנהל את העולם.

המושג "אמונת חכמים" קיים כדי שהאדם יוכל לנוע. תחילה צריך להאמין באופן אינסטינקטיבי באבא ואמא, שתמיד יעזרו ולא יבגדו, לאחר מכן, כאשר מסתיימת תקופת הנערות, ואבא ואמא כבר לא מספיקים, עליו להאמין לְמה שאומרים לו חכמים. לא דתיים, אלא חכמים שכבר הגיעו להשגה. האדם מקבל את העצות שלהם, כהנחות וטענות, כתנאי התחלתי שלאחר מכן, כאשר ישיג אותן בתוכו, הוא ישליך אותן הצידה.

בעל הסולם כותב ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", שיש אור מקיף שאותו האדם מעורר ומזמין על ידי הרצון שלו אם הוא קורא טקסטים, אותו אור משנה אותו. לאחר מכן האדם משיג אותו ומתחיל לראות אותו לא כאור מקיף, אלא כאור פנימי שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.9.2016

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest