דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להשיג נשמה?

כיצד להשיג נשמה?

אדם עובר דרך ייסורים ושנים רבות של חיפושים אחר משמעות החיים. כל זה מצטבר אצלו בהדרגה למערכת אחת, לרצון אחד יחיד, להשתוקקות, למתח פנימי, שיוצר תחושה שהוא חייב לגלות את הקיום הרוחני שלו.

כאשר הוא משיג רגע אחד כזה בחיים, מביאים אותו לחכמת הקבלה, לחכמה על גילוי של הבורא לאדם בעולם שלנו וזוהי הנשמה. האדם מבין שפתאום הוא מצא שיטה מפליאה, חכמה עתיקה, בת 6000 שנה. בזה שלומד אותה הוא רואה שכל מה שנאמר בה הוא נכון. היא "מתלבשת" על אותן השתוקקויות שאיתן הוא רוצה לגלות את הנשמה שלו, את הבורא.

מתחילים להסביר לו, באיזה אופן זה נעשה. הוא מברר את הדברים בהדרגה, ומסתבר לו שלגלות את הנשמה זה אומר לבנות בתוכו רצון להשפיע ולאהוב את האחר, הזר, כולל את הבורא, בצורה לא אנוכית לחלוטין, ללא שכר ומחוץ לעצמו. לקחת ולתת הכול מעצמו, מבלי לדעת למי, בשביל מה ואיך, ובשום אופן לא לקבל מזה שום תענוג.

שאלה: ואת זה אתה מספר לתלמידים מתחילים?!

תשובתי: אני אומר את האמת. למתחילים אין לאן לברוח, הבורא בכל מקרה יביא אותם, אצלו הכול מחושב.

למרות שנאמר: "לא תשים מכשול בפני עיוור", אני לא מחשיב את הנאמר על ידִי כמכשול. מפני שכל הפחדים שמחכים להם בדרך, יישכחו בסופו של דבר. הם עד כדי כך ישתוקקו קדימה, שהם "ידלגו" מעליהם.

אם אדם ניגש לעניין באופן רציני, אז לא נוטשת אותו המחשבה: "בכל מקרה אין לי כלום בחיים האלה. אינני רוצה להתקיים כבהמה. אם החיים יסתיימו עכשיו או בעוד 20-30 שנה זה לא משנה מבחינתי. אני רוצה לתת הכול, כדי למצוא הכול".

שאלה: האם זה מהווה גילוי עבור האדם, שהנשמה שלו נמצאת בתכונת ההשפעה שאותה הוא משיג, בכך שהוא לא חושב על עצמו אלא על הזולת?

תשובתי: בהתחלה האדם לא מבין זאת. רק כאשר הוא מתחיל להתעמק בשיטה ולהתקרב למצב הזה, הוא רואה עד כמה הוא דמיוני לחלוטין ובלתי אפשרי למימוש. עבורו הרצון להשפיע, לאהוב מישהו, פשוט לא קיים. וכאשר הוא בודק את עצמו, אז הוא רואה, שהוא מוכן לכל, מלבד מזה. דווקא זה משכנע אותו בכך שהשפעה ואהבה, זו באמת הדרך הנכונה.

אבל כיצד להשיג אותה? כאן מתגלה לו, שזה מושג בעזרת קבוצה ופעולות מיוחדות בתוכה, כאשר הוא בהדרגה יוצא "מעצמו". לפי מידת המאמצים שלו הוא מתחיל לקבל עזרה מלמעלה, ולאט לאט מתגלה בתוכו תודעה עד כמה זה חשוב, נחוץ, עד כמה זה הדבר היחיד שיכול להיות בחיים שלנו, מפני שכל היתר מתוכנת.

כך בהדרגה האדם מתקדם, בכך שהוא חווה כל מיני הגבלות ולחצים, אבל כבר ברור לו שזוהי הדרך היחידה. ואם אתה רוצה ללכת בה או לא זה כבר עניינך. בעיקרון, כל הפעולות להשגת נשמה מסתכמות בלעורר ולהזמין על עצמי כוח, שיתלוש אותי מתוך עצמי לתוך הסביבה, למעגל, לעשירייה שבה אתמוסס. ואז במרכז העשירייה יתרחש המפגש עם הבורא.

עשירייה, אלה עשרה גברים, שהחליטו לצאת לגמרי מהאגו שלהם, לזרוק אותו מעבר לגבולות המעגל שלהם, ולשאוף בעצמם למרכז המעגל, למקום שאליו הם מביאים את השאיפה וההשתוקקות לבורא.

שאלה: ומה עושות עשר נשים?

תשובתי: אותו הדבר, רק שנשים צריכות "למצוא" בתוכן עשרה גברים. השתוקקות לבורא נקראת "גברית". אחר כך אנחנו נבין את זה. אבל ביחס לבורא, אנחנו כולנו נשים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "שיחות על נשמה", 30.3.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest