דף הבית / קבלה ומדע / טבע / כיצד להימנע מאפוקליפסה

כיצד להימנע מאפוקליפסה

שאלה: אם כולם "פראי אדם", כמו שכותב בעל הסולם, האם זה מסמל שמצפה לנו גורל דומה לזה שהיה לפראי אדם שהושמדו על ידי ציביליזציות מפותחות יותר? האם האגו שגדל בצורה בלתי פוסקת במסות עצומות של בני אדם חסרי מודעות זו ערובה לאפוקליפסה של הציביליזציה שלנו?

תשובתי: פראי אדם לא הושמדו, גם אנחנו היינו כולנו פראי אדם. לכן לא כדאי לחשוב שאנחנו אחרים. גם היום אנחנו פראי אדם במובן מסוים של המילה. בהביטנו על איך אנחנו משתפים פעולה בינינו בחברה, במשפחה, קשה לומר שאנחנו יצורים חכמים. האינסטינקט האגואיסטי מניע אותנו בכל רגע נתון של זמן. מהצד אנחנו נראים גרועים יותר מקופים. קופים לא עוסקים בהשמדה עצמית ואילו אנחנו עוסקים בהשמדה עצמית קולקטיבית, מודעת, הכרתית.

בטבע לא קיים יותר סוג של homo sapiens, האדם החושב שמשתוקק להשמדה עצמית. יש באפשרותנו להפוך את החיים שלנו למאושרים, אבל האדם הופך אותם לאפסיים, בכך שהוא כל הזמן מכניס את עצמו לאי וודאות, פחדים, דאגות, מה שבסופו של דבר מוביל להשמדה עצמית, בזה אנחנו ייחודיים.

אבל הציביליזציה לא תיהרס. בכל מקרה אנחנו חייבים להגיע למטרה הנקובה מראש שקיימת בטבע. בנו תלויה הבחירה של הדרך: האם נגיע למטרה בדרך של ייסורים או בדרך טובה, "דרך של אור", כלומר, בכך שנזמין על עצמנו את הכוח העליון, כדי שיאסוף ויארגן אותנו בצורה נכונה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.7.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest