דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח ההתגברות, חלק ג'

כוח ההתגברות, חלק ג'

מהות ההתגברות היא בכך, שהאדם מרגיש את החשיבות של משהו שלפני כן הוא לא העריך. למשל, הוא רוצה לרדת במשקל ולכן מצטרף לחברה שנלחמת בהשמנת יתר. בחברה הזאת כולם מדברים על כמה זה רע להיות שמן, כמה שזה מזיק לבריאות, מעורר לעג, עושה אותך מסורבל וכבד תנועה.

האדם שומע את כל זה ונדלק בהשתוקקות נלהבת לרזות. הסביבה מאוד משפיעה על האדם והוא מתחיל לשמור דיאטה. קודם הוא לא יכול היה לרסן את עצמו שלא לאכול ממתקים. ועכשיו פתאום אבד לו התיאבון לדברים שהוא כל כך אהב לפני זה. כך הוא משתנה בהדרגה.

כלומר, ההתגברות שייכת לא לפעולה עצמה, אלא לרכישת הרגשת החשיבות כלפי משהו שלפני כן החשבתי כלא חשוב ולכן לא עשיתי זאת לפי הרצון שלי.

אבל עכשיו התגברתי על חוסר הרצון שלי, רכשתי צורך חדש, רצון, ערך, ולכן אני פועל למען ההשגה שלו. זה כבר לא דורש ממני שום מאמץ והתגברות.

נניח, שאני חייב לסרב לארוחה. קודם זה היה בשבילי בלתי אפשרי כי כבר מהבוקר חיכיתי בתאווה לארוחה הזאת. ועכשיו, לא רק שהפסקתי לחכות לה, אלא אני בכלל שוכח ממנה. כלומר, הייתי צריך את ההתגברות על מנת להפסיק לחשוב על האוכל, ולא על מנת להימנע ממנו.

שאלה: האם בשלב מסוים האדם עד כדי כך מתרגל לדיאטה שנהיה לו קל להחזיק בה?

תשובה: לא, לא מדובר בהרגל, אלא ברכישת רצון כל כך חזק להיות רזה, שהוא לגמרי מדכא בי את התיאבון.

לפני זה נמשכתי למשהו שמזיק לי, וכל הזמן חשבתי על זה. אבל עכשיו אני חושב דווקא על הנזק הזה שהפך עבורי ליותר חשוב מהתענוג. להיות רזה בשבילי יותר חשוב מאשר לאכול משהו טעים ולהשמין. אבל אני לא יכול לרזות כל עוד אני אוכל הכול.

ואם סכנת ההשמנה יותר חשובה לי מהנאת האוכל, אז החשיבות הזאת, הרצון שלי להיות בריא, מכוון אותי לצד השני. לכן כבר לא קשה לי להחזיק בדיאטה. אני בכלל שוכח על כך שקיים אוכל טעים.

כלומר, אני לא צריך כל הזמן להתגבר על הרצון שלי לאכול, ההתגברות שלי נדרשת רק כדי לחזק בתוכי באופן קבוע את הבנת החשיבות להיות רזה.

בדרך כלל, אנשים קושרים את ההתגברות למאבק עם הרצון שלהם לאכול משהו טעים. אך זה לא נכון. ההתגברות היא כל הזמן לחפש חיזוק והוכחה לכך, כמה טוב להיות רזה. אני תמיד חייב לנפח את עצמי: "זה חשוב להיות רזה! איזה אנשים רזים יש סביבי! כמה רע להיות שמן!".

אז לא יפחיד אותי לעבור ליד מסעדה או מאפיה, הניחוח שלהם לא ימשוך אותי כי אהיה מכוון למשהו אחר לחלוטין. הרצון שלי יכוון אותי לא לאוכל, אלא לאיך להיות רזה. כלומר אני צריך לשנות את כיוון הנטייה שלי, את המטרה, להעביר את תשומת הלב מאחד לשני – מאוכל טעים לגוף רזה. בכך כל ההתגברות.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 383, 27.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח ההתגברות, חלק 2
כוח ההתגברות, חלק 1
ההרגל החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest