כוחה של תפילה יהודית

הערה: מדענים יפנים מנסים להבין למה יהודים דתיים חיים 8-12 שנים יותר מכל השאר. לאחר שביצעו סדרה של ניסויים הם הגיעו למסקנה שהנחת תפילין שש פעמים בשבוע משפיעה על נקודות דיקור מסוימות. לפי דעתם "התיבות של התפילין מפעילות לחץ מתון על שתי נקודות חשובות מאוד, אחת מהן ממוקמת על היד והשנייה על המצח. השפעה סדירה על הנקודות הללו במשך שעה מעוררת את כוחות החיות של הגוף ומאיצה אותו לוויסות עצמי של כל המערכות".

דוגמה נוספת יכולה לשמש "תפילת שחרית" שבמהלכה היהודים מכים את עצמם בחזה ומביעים חרטה על חטאיהם. יהודים חיים יותר לא פני שהם מביעים חרטה על חטאיהם, אלא מפני שהם מכים את עצמם בנקודה הנכונה, 24 מכות מתונות בחזה מסלקות את הסכנה של היווצרות קרישי דם בלב ובמערכת הנשימה. עוד נקודה חשובה מאוד היא מנוחת השבת, הדתיים נחים ממחשבות ומעשים גשמיים. והחלק המרכזי הוא "תפילת שמונה עשרה" שאותה קוראים שלוש פעמים ביום ונחשבת למדיטציה הכי קפדנית. לכן, לדעתם של החוקרים היפנים, יהודים דתיים חיים 8-12 שנים יותר ואילו היהודים הדתיים עונים: "לא, זו לא תוצאה מפעולות מכאניות על נקודות מסוימות, זהו רצון הבורא וחיזוק עבור חיי יושר וצדיקות".

אם החוקרים היפנים ימשיכו להוכיח ולהרחיב את הגרסה שלהם, בני אדם ירצו  להניח תפילין, להביע חרטה על חטאיהם וכולי.

התייחסותי: האם היפנים יכולים להמציא מכשיר שיוצב ברחוב ותמורת מטבע ייתן לך 24 מכות בחזה ואתה תהיה בריא? אם נעשה בירור על החוקים היהודיים, נראה שיש להם גרעין, תכונה, תוצאה, הגיוניים ומדויקים. אבל הם לא הומצאו לצורך זה אלא הם נובעים מחוקים רוחניים שלא יכולים ליצור השפעה שלילית בעולם שלנו. גם אם אנחנו לא רואים השפעה חיובית, אנחנו פשוט לא רואים אותה אבל היא קיימת. היא קיימת גם ברמה הבהמית, כלומר ברמה הפיזית הגשמית וגם ברמה הרוחנית. ברמה הרוחנית היא מינימלית מאוד מפני שהאדם עושה את כל המצוות ללא כוונה נכונה, לא בכוונה "על מנת להשפיע" אלא "על מנת לקבל" הוא סבור שקיום המצוות יאריך את שנות חייו, יביא הצלחה, ייתן שכר.

במקרה כזה, ברמה הגשמית השפעתה של הפעולה היא מינימלית אבל בכל זאת יש השפעה, מפני שהטבע הוא אחד. לא חשוב אם המערכת היא גלובאלית, רוחנית או גשמית, הכול יחד זה עולם אחד שאנחנו רואים רק חלק קטן ממנו. למעשה הכול זו מערכת אחת, לכן אני יכול לאשר את מה שהיפנים חושבים, יש בזה גרעין הגיוני, אבל לא למען זה ולא בגלל זה כך קרה!

אילו ביהודה העתיקה, לפני קבלת התורה, בני אדם היו פונים למורה סמוראי והיו רואים את נקודות הדיקור והיו פועלים לפיהן, זה עניין אחר. אבל קרה להיפך, היפנים קיבלו את הידע על הנקודות האלה מחכמת הקבלה העתיקה. כל זה עוד יתגלה בעתיד ואפילו יתגלו פרטים על היווצרותו של כתב החרטומים.

שאלה: האם אריכות ימים קשורה ליושר, לצדיקות? הרי אנחנו יודעים שכמה מהמקובלים הגדולים ביותר נפטרו בגילאים 36-40.

תשובתי: מצד אחד, אין קשר ישיר. אבל מצד שני התחושות וההתרשמויות של מקובלים בהשוואה לתחושות ולהתרשמויות של בני אדם שנמצאים רק בתפיסת העולם הזה, הן פי מיליוני פעמים גדולות ורחבות יותר. אדם שנמצא בהרגשה של "הבורא", של "העולם העליון", אינו פוחד ביחס ל"עורו" ולכן טבעי הדבר שיש לו בעיות אחרות, דאגות אחרות, גורל אחר, הוא נמצא תחת הנהגה אחרת. אני לא מדבר כאן על אנשים דתיים, הדתיים מרגיעים את עצמם על ידי שגרת היומיום בתקווה להשגחה עליונה, להם יש אפשרות "לפרוק" את עצמם במשך היום על ידי תפילות וברכות. זה כמובן עוזר, הדת היא עזרה רצינית מאוד ותרגול רפואי מבריא רציני מאוד. אבל חכמת הקבלה עוסקת במשהו אחר לחלוטין, היא מעבר להתעלות, להשתוקקות תמידית כלפי מעלה, היא חיפוש, העזה, מתח, עצבים אבל גם בריאות מפני שהיא נותנת חיים, הכול חי באדם, הוא צעיר, כי לנשמה אין גיל.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 28.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest