דף הבית / המשבר ופתרונו / יש גם פליטים סביבתיים

יש גם פליטים סביבתיים

הערה: בזמן האחרון כל כלי התקשורת מסקרים אירועי הגירה של פליטים ממדינות ערב הממלאים את אירופה, אבל חוץ מהם, יש גם פליטים סביבתיים. בדרום אפריקה, כ-14 מיליון בני אדם גוועים למעשה ברעב, והתחזיות הן נוראיות ביותר.

מדבר סהרה עובר מדבור, תהליך שבו האדמה מאבדת מיעילותה כקרקע חקלאית, ובמקומות מסויימים אף גורם למדבר להתפשט. בנוסף, קיימת בעולם תופעת ה"אל-ניניו". זוהי תופעה אקלימית המתרחשת אחת לכמה שנים, של עלייה בטמפרטורת מי האוקיינוס השקט, ממערב לפרו ואקוודור בדרום אמריקה, לפרק זמן של כמה חודשים. תופעה זו מביאה לא רק לשינויי אקלים באזורים נרחבים בעולם, אלא גם לעימותים ולמלחמות.

תשובתי: זה הכול חלק ממערכת אחת שמקושרת באופן הדדי. נדמה לנו שאנחנו מנותקים מהטבע, שיכולים להסתתר, להתחמם או להתקרר, לפתח חממות וכדומה, אבל שום דבר לא יפתור את בעיית האקלים. האוקיינוס ההודי לדוגמא, עובר עכשיו שינויים גדולים מאוד ומתחיל להתייבש. זה משפיע על כל אסיה שאוכלוסיתה מונה כ-4 מיליארד בני אדם.
כלי התקשורת מסתירים עובדות רבות לגבי השינויים בטבע, המאיימים להרוס את כדור הארץ. אנחנו צריכים לאט לאט לגלות אותם, כדי להבין את הקשר ההדדי ביניהן, את האינטגרליות שלהן, ואת השפעתנו עליהן, דרך הדעות, הקהילה והקשרים ההדדיים שלנו. האדם, כמדרגה העליונה ביותר של כל הטבע, משפיע על הטבע על ידי המחשבות והרגשות שלו, לאין ערוך יותר מכל תופעות ה"אל-ניניו" וה"מדבור". אם היינו מתחילים לעסוק בצורה נכונה בקשר בינינו, ומביאים את עצמנו לצורה ולדמות של המערכת הכללית של הטבע, לערבות הדדית, אז היינו מרגיעים את הכול. כי אם אנחנו יוצרים איזון בדרגת ה"אדם",  אז זה באופן אוטומטי עובר לדרגות החי, הצומח והדומם, ומחייב אותן להתאזן.

שאלה: מה עלינו לעשות כדי להתחיל להתאזן?

תשובתי: דרוש חינוך ולא שום דבר אחר.

הערה: אבל זהו תהליך ממושך.

תשובתי: לא מדובר בתהליך ממושך, אם האדם צריך את האיזון הזה, אז זה יסתדר מהר מאוד, הוא מיד יתייצב מוכן למשימה, כמו שפן שנעמד על הרגליים האחוריות כי לפניו יש סכנת מוות.
שאלה: והוא צריך להרגיש קודם שסכנת מוות לפניו?

תשובתי: אם לא, אז נחכה עד שנקבל מכות רציניות,  שדרכם בכל מקרה נגיע לצורך הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 8.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest