חכמת הקבלה ודת

שאלה: למה בחכמת הקבלה יש טקסטים דתיים רבים, וגם התפילות מזכירות את הדת?

תשובתי: חכמת הקבלה היא היסוד, היא נוסדה עוד לפני כל הדתות. כל הטקסטים וכל הספרים שאותם אנחנו קוראים כמו: תהילים, קהלת וכו', הם טקסטים קבליים, אין להם שום שייכות לדת. המקובלים הם אלה שכתבו אותם. הם כתבו על השגת העולם העליון ועל המערכת העליונה בדרך של מחקר שלה בתוכם, על בסיס הקשר ביניהם לבין אחרים. זו עבודה מעשית פסיכולוגית פנימית גבוהה.

אינני רואה אף ספר אחר שאפשר היה לראותו כיסוד וכבסיס לאנושות פרט לחכמת הקבלה. חכמת הקבלה היוותה מקור לידע למדענים עבור מדענים, פילוסופים, אלכימאים ואחרים רבים במהלך כל ההיסטוריה האנושית. את כל הידע, הם שאבו מחכמת הקבלה. זהו מדע.

כל עוד החכמה הזו התקיימה בתוך עם ישראל, גם היוונים וגם הרומאים דלו מתוכה ידע ואחר כך הפיצו אותה גם באירופה. כשעם ישראל ירד מדרגתו הרוחנית, מ"ואהבת לרעך כמוך", לדרגה של "שנאה הדדית", אז חכמת הקבלה נעלמה מהעם ונותרה רק בקרב קבוצה קטנה של אנשים. מאחר ובני האדם התנתקו מהשגתו של העולם העליון, הם החלו לדמיין אותו לעצמם במסגרות ותכונות אחרות לחלוטין, ומשום כך הופיעו הדתות, היהדות, ואחר כך מתוכה, הנצרות והאסלאם. מאחר ואנחנו מנותקים מאותה תקופה ונמצאים בגלות מרוחניות שנמשכת 2000 שנה, אנו נאלצים להסביר שאברהם ומשה היו מקובלים ושהתלמוד הוא ספר קבלי.

איננו יכולים, וגם לא כדאי לנו להוכיח דבר לבני האדם, כי הכול יתגלה באופן הדרגתי באנושות, אנשים יתחילו פתאום להבין את הנכונות של הרעיונות הקבליים. האנושות נחלקת למדרגות רבות ושונות לפי השתוקקות לגילוי האמת. יש אנשים שרוצים ללמוד מדעים שונים, לעסוק באומנות, כדי להגיע להגשמה עצמית וכדומה ויש אנשים שפשוט רוצים לחיות בצורה נורמלית ולשם כך נחוצה להם הדת. אבל ישנם אנשים שרוצים להשיג באופן מדויק את משמעות החיים, אלה מגיעים לחכמת הקבלה.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest