דף הבית / חכמת הקבלה / חכמת הקבלה – השיטה להתעלות האדם

חכמת הקבלה – השיטה להתעלות האדם

שאלה: האם יש בחכמת הקבלה נוסחה ליחסים מוצלחים?

תשובתי: דווקא חכמת הקבלה עוזרת לנו להגיע ליחסים טובים בינינו, מפני שהיא מאפשרת לאדם להתעלות מעל לאגו שלו. ולמרות שכולנו אגואיסטים ורואים שאיננו יכולים בשום צורה להיפטר מהאגו, חכמת הקבלה מאפשרת להתעלות מעליו ולנהל אותו בצורה נכונה. לכן בעזרת חכמת הקבלה, אפשר להשיג יחסים הדדיים נכונים במשפחה, עם ילדים, בקולקטיב, במדינה, בחברה, בין המדינות ובעולם. זוהי מערכת עצומה של תיקונים, אותה אנחנו צריכים לקלוט ולסגל. לאחר שהיא תהיה ממומשת בינינו לפחות באופן חלקי, העולם יתחיל להיראות אחרת לחלוטין. אפילו תחילת המימוש של שיטת העלייה מעל לאגו, יפטור את העולם מייסורים, ואחר כך האנושות תעלה למדרגה הבאה. 

חכמת הקבלה זה לא הדרכות ואימונים, לא פסיכולוגיה טובה של יחסים נכונים בינינו, זוהי שיטה להתעלות האדם מעל הטבע הבהמי (האגואיסטי) שלו, כדי להשיג את המדרגה הבאה של ההתפתחות שלו, אותה מדרגה בה אנחנו נמצאים מעל לגבולות של חיים או מוות, מעל לכל מה שנותן לנו תחושות שליליות בחיים.

שאלה: ומה יהיה עם אלה שלא מרגישים את הצורך להשתנות?

תשובתי: לא חשוב. אנשים מגיעים לחכמת הקבלה עם כוונות שונות, הם רוצים להרוויח משהו בחיים האלה, אחרים רוצים לדעת איך הם יכולים להיות יותר מוצלחים ומאושרים. יש הרבה אנשים שסבורים שבעזרת חכמת הקבלה הם יכולים להרחיב את הבנת העולם שלהם, ובאופן כזה להצליח במדע, באמנות, בתרבות. אחדים מניחים שהם יכולים להרחיב את השקפת עולמם, את השׂכל, את התפיסה, וזה יעזור להם יותר טוב לכתוב, להמציא, ליצור. וישנם אנשים שבאמת כבר שואלים את השאלה: "בשביל מה אני חי? אני רוצה לפענח את משמעות החיים, את סוד הקיום של הבריאה. כוכבים, יקום אין סופי, גלקסיות, בשביל מה כל זה ואני בתוך זה? לא יכול להיות שהכול קיים לחינם".

פעם השאלה הזאת הייתה תלויה באוויר. אני זוכר שבבית הספר לימדו אותנו שהיקום הוא אין סופי בפני עצמו, היום כשמדברים על גילויים חדשים, המדענים מבינים שהיקום הוא לא אין סופי. אז נשאלת שאלה פשוטה: "אם זה התחיל מתישהו, אז מה יהיה לאחר שהכול יסתיים? אם ליקום יש גבולות, אז מה קיים מעבר לגבולות?". לאנושות אין תשובה לשאלות האלה. אבל אם השאלות האלה נוצרות בנו, אז אפשר למצוא להן תשובות. 

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.9.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest