חכמת החיבור

הכנס הווירטואלי באמריקה, שיעור מס' 2

בזמן האחרון אנחנו התחלנו לעבוד בצורה אקטיבית עם הקהל החיצוני ולצאת לשטח עם שיטת החינוך האינטגרלי, ויצא לנו להכיר קצת ולהרגיש מיהם האנשים האלה ומה הם רוצים.

אבל אסור לנו לשכוח, שבבסיסה של שיטת החינוך האינטגרלי עומדים עקרונות קבליים. אף שאנחנו מסבירים אותם למתחילים בשפת היום-יום הרגילה, ולא נוגעים בפסיכולוגיה הפנימית שאותה מגלה לנו חכמת הקבלה, את מהות הקשרים הפנימיים בינינו.

אנחנו לא מדברים על ביטול הרצון שלנו בפני הרצון של הזולת, על ביטול עצמי בפני הקבוצה כדי להיכנס לתוכה, וביטול הרצון של כל הקבוצה כדי להידמות לבורא. כמובן, אנחנו לא מספרים את זה למתחילים בהרצאות הראשונות. אבל מאוחר יותר, הם בעצמם יתחילו לשאול מהיכן מגיעים אותם הכוחות והתכונות שאותם הם פתאום מרגישים במהלך השיעורים: חום, משיכה, שאיפה להתעלות מעל העולם הזה, חוסר רצון להיות בתוך החומר? מאיפה מגיע כוח האיחוד?

בהתחלה אנחנו מסבירים שזהו כוח ההמונים אשר מתגלה בתוך החיבור. אבל אחר כך יהיה צורך לגלות שזהו הכוח הכללי של הטבע אשר מנהל אותו, אך הוא נסתר מאיתנו, ובעקבות החיבור בינינו אנחנו יכולים לגלות את הכוח הזה. זהו כוח הבורא השולט בעולם ומנהל אותנו. ודווקא מפני שהוא רוצה להתקרב אלינו ולהתגלות בתוכנו, אנחנו מרגישים את עצמנו לא מוכנים לכך, ולכן מרגישים משבר.

חכמת הקבלה נמצאת בתוך החינוך האינטגרלי, ולכן לא יכול להיות שבן אדם יהיה מדריך לשיטה האינטגרלית בלי שהוא לומד קבלה. הוא לא יבין שום דבר בשיטה הזאת. אנחנו רואים בעצמנו, שלאחר כעשרה-עשרים מפגשים, אין לנו יותר מה להגיד לקהל. אנחנו כבר צריכים להיכנס לתוך פנימיות הדברים, ולהסביר להם את הפסיכולוגיה הפנימית של ההתקשרות בינינו.

וכאן אנחנו מתחילים לדבר כמו פסיכולוגים, שמדברים בינם לבין עצמם בכל מיני הגדרות שאינן מובנות לכל אדם ואדם, ומדברים על שמות מיוחדים לכל מיני תופעות שהם חוקרים, וחותכים לחתיכות כל פרט ופרט ביחסים בינינו ועל התופעות הפנימיות בתוך האדם עצמו.

לכן אנחנו נצטרך להציג בפני הקהל יותר ויותר פרטים מתוך חכמת הקבלה. בהתחלה אפשר לא להשתמש במונחים הספציפיים, אלא להסביר פשוט במילים רגילות. אחר כך, בהדרגה, בכל זאת תתגלה חכמת הקבלה, כי אין לנו שפה אחרת להסביר את הקשר בין האנשים ובין האדם לבורא, חוץ מהמונחים של חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה, היא חכמת החיבור, התגלות הבורא, כוח ההשפעה והאהבה. היא צריכה להיות היסוד הגבוה ביותר שלנו, אשר לפיה אנו חיים ומשם שואבים את כל החכמה שלנו, את כל הכוחות. הודות לה אנחנו יודעים כיצד ליצור קשר עם הבורא דרך האיחוד בתוך הקבוצה, אשר באמצעותה אנחנו מושכים כוחות ומעבירים אותם אל הקהל. והודות לזה, הקהל מתחבר אלינו ודרכנו אל הבורא, ובהדרגה יתגשם הכתוב: "וכולם ידעו אותי מקטנם ועד גודלם, כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים". כלומר, לכולם.

זה אומר, שכל אחד חייב לגלות את הבורא במלואו, לגלות את כוח ההשפעה והאהבה בתוך עצמו, בתוך הכלי שלו, אשר יהיה שווה לכל כלי אחר. כי כל אדם בסופו של דבר, חייב להתחבר עם כל החלקים השבורים האחרים, לתקן את השבירה, ולגלות כלי מתוקן, שלם, ובתוכו כוח ההשפעה והאהבה, כוח החיבור המושלם.

לכן, אנחנו לא יכולים לעזוב את חכמת הקבלה. החינוך האינטגרלי אינו יכול להתקדם בנפרד ממנה. אנחנו חייבים להמשיך ללמוד ולחזק את השיטה האינטגרלית על ידי יסודות חכמת הקבלה במעורב זו עם זו, ובצורה כזאת להתקדם הלאה.

אדם שרק התחיל ללמוד, לא יכול מייד לצאת לעבודה עם הקהל החיצוני. הוא לא יוכל להעביר לקהל את הכוח הרוחני, מפני שעדיין חסר הכוח הפנימי, החיבור עם הקבוצה למען השגת ההשפעה לבורא. המדריך חייב לשאוב כוחות מתוך חכמת הקבלה, וכל הזמן להיות בתוך הלימוד.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס באמריקה, 17.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללמד את החוק העיקרי של המציאות
כוח התיקון להמונים
ייעודה של חכמת הקבלה

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/bXLk6

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest